ביטול אזרחות ישראלית עקב גירושין

ביטול אזרחות ישראלית

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

בני זוג של אזרחים ישראלים יכולים לקבל אזרחות ישראלית בתהליך מדורג. באופן עקרוני, האזרחות ניתנת מתוקף הנישואים ולכן היא גם עלולה להסתיים על רקע גירושין. במקרים אלו יש להתייעץ עם עורך דין גירושין ולהבין לעומק את הסוגיה של ביטול אזרחות ישראלית תוך כדי ההליך המדורג, בסיומו או לאחר כמה שנות נישואין ברצף.

נישואין עם ישראלי מאפשרת קבלת אזרחות ישראלית. גם כאן חשוב כמובן להתייעץ עם עורך דין ולעקוב אחר הנחיות משרד הפנים ורשות האוכלוסין וההגירה, אך באופן עקרוני מדובר על פרוצדורה פשוטה יחסית. ההבדל העיקרי הוא בין נישואין עם ישראלי על ידי יהודייה לבין נישואין עם מישהי שאיננה יהודייה. בנוסף, אפשר לבחון אפשרות של גיור טרם נישואין עם ישראלי וזאת על מנת להבטיח קבלת אזרחות ישראלית במהירות.

כל מה שצריך לדעת על ביטול אזרחות בעקבות גירושין

בישראל ניתן לשלול אזרחות מאדם רק בתנאים מסוימים. רשימת התנאים כוללת קבלת אזרחות במרמה, הפרת אמונים או מעמד קבע במדינה עוינת. המשמעות בפועל של שלילת אזרחות היא ביטול של המעמד החוקי, ביטול של ביטוח הבריאות, ביטול היתרי עבודה ושלילת שורה ארוכה של זכויות בסיסיות נוספות.

בני ובנות זוג זרים שנישאו לאזרחים ישראלים בנישואים אזרחיים עלולים להגיע למצב שבו אזרחותם נשללת בגלל שהתהליך עוד לא הסתיים. מעבר לכך, יש מצבים שבהם בני זוג בעלי נתינות זרה נמצאים בסיכון לגירוש, לביטול אזרחות או להפסקת תהליכים קיימים של קבלת אזרחות ישראלית בגלל החלטה רגשית על פרידה בין הצדדים. במקרים כאלה, חשוב לדעת שאפשר לפנות למשרד הפנים ולרשות האוכלוסין וההגירה על מנת לנסות ולמצוא פתרון למחלוקת.

כיצד מתבצע הליך הגירושין לאחר נישואים אזרחיים?

הדגש בביטול אזרחות ישראלית עקב גירושין הוא על ההליך המדורג. היות וכאמור יש תנאים לשלילת אזרחות אבל גירושין לאחר נישואים אזרחיים הוא לא אחד מהם, ברוב המקרים מדובר על הפסקת ההליך הקיים. במילים אחרות, אם ההליך המדורג של קבלת אזרחות לא הסתיים ובני הזוג נפרדים – הליך האזרוח מופסק אוטומטית והאזרח הזר נשלח חזרה למדינתו המקורית.

על אף האמור לעיל, יש מקרים שבהם בכל זאת אזרחותו של האזרח הזר נשללת אוטומטית גם אם הושלם התהליך. כאן כבר צריך לבחון את הנסיבות לעומק ולהגיש בקשה על ידי עורך דין גירושין שמתמחה בנושא. הבעיה היא ששלילת האזרחות והפסקת התהליך המדורג עלולים להיות פתאומיים, מה שמונע את הדיון מול הרשויות.

עורך דין גירושין שמתמחה בענייני אזרחות יכול למנוע את השלילה והגירוש כי הוא מכיר פסקי דין תקדימיים בנושא. לבסוף, זה הגורם היחיד שמייצג את האזרח הזר מול הרשויות ומוסמך להגיש בשמו בקשות, מסמכים וטיעונים. כל אלו מאפשרים להתמודד עם ביטול האזרחות ולשמור עליה.

עו"ד מוטי גרטל

מוטי גרטל, עורך דין ונוטריון, מוטי גרטל, בעל תואר ראשון בהצטיינות במדע המדינה, B.A מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם המכללה למנהל, חבר בלשכת עורכי הדין ובעל רישיון לעריכת דין מאז שנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: