גירושין ועורך דין גירושין

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

במדינת ישראל שעור הגירושין הינו יחסית גבוה, ופועל יוצא מכך ההיזקקות לעורך דין גירושין הינה גבוהה למדי.
במדינת ישראל יהודים מחוייבים להתגרש במסגרת ובין כתליו של בית הדין הרבני האזורי המוסמך. היה ואחד מבני הזוג אינו יהודי,  כי אז עסקינן בענין של התרת נישואין, והערכאה המוסמכת לדון בכך הינה בית המשפט לעניני משפחה.
מי שמוסמך לעסוק ולייצג את אותם אנשים אשר מבקשים להתגרש זה מזו הינו עורך דין גירושין שתחום התמחותו עניני גירושין.

השלכות הגירושין על בני הזוג

למעשה בני זוג שמתגרשים אין להם עוד חובות וזכויות האחד כנגד השני בתחום דיני הממונות, ולצורך כך נקבע מועד קרע. למעשה, היה ולבני הזוג ילדים, כי אז האינטראקציה ביניהם ממשיכה להתקיים בתחום הקשור בילדים, מזונות הילדים וזמני השהות.

מה ההבדל בין בית המשפחה לעניני משפחה ובין בית הדין הרבני

המדובר בערכאות משפט שונות. בית הדין הרבני נסמך על ההלכה היהודית ואילו בית המשפט לעניני משפחה נסמך על החוק האזרחי. יחד עם זאת, בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, מחוייב בית הדין להוראות חוק יחסי ממון בין בני זוג, חוק אזרחי, בדונו בענייני רכוש.

הבדל מהותי מאד בין בית הדין הרבני לבית המשפט לעניני משפחה הינו – שבית המשפט לענייני משפחה מחוייב לפסיקות בית המשפט העליון ואילו פסיקות בית הדין הרבני הגדול אינן מחייבות את בית הדין הרבני האזורי.

הסכמי גירושין מול תביעת גרושין

בני זוג יכולים להתגרש בהסכמה או להגיש אחד כנגד משנהו תביעת גירושין.
גירושין בהסכמה יכולים להיעשות אם באמצעות הסכם גירושין שיש חובה לאשרו בפני ערכאה שיפוטית או באמצעות גישור. כיום, טרם נקיטת הליך של תביעה קיימת חובה להגיש בקשה ליישוב סכסוך לערכאה שיפוטית – בית דין רבני או בית המשפט לעניני משפחה – ולעבור הליך של ישוב סכסוך, שרק אם לא צולח ניתן להתקדם לכיוון של הגשת תביעה מתאימה.
יש חשיבות להגיש הבקשה בהקדם באמצעות עורך דין גירושין, שכן מי שהגיש ראשון, זכאי להגיש תביעה ראשון, ולבחור הערכאה השיפוטית המתאימה לו.

מהו הגט

בהתאם להלכה היהודית יש צורך כי הבעל יגרש את אשתו בהליך מסוים הקרוי מתן הגט. הגט צריך להינתן על ידי הבעל בהסכמה.

המושג גירושין – מהו

גירושין הוא למעשה, בשפת העם, מכלול הנושאים הכרוכים בהתרת הנישואין. הכוונה למתן הגט עצמו, מזונות ילדים ו/או מזונות אשה, הסדרי שהיה של ההורים עם ילדיהם, נושאי הרכוש של ההורים וחלוקת הרכוש.

מזונות ילדים כחלק ממכלול הליך הגירושין

למעשה מזונות הילדים הקטינים הינו החלק אשר ממשיך לאחר הגירושין וגורם יחד עם נושא הסדרי השהיה של ההורים עם ילדיהם להמשך מחלוקות בחלק מהמקרים. זאת מאחר ועניני הרכוש בין ההורים דינם להסתיים עם הסכם או מתן פסק דין. לעומתם נושאי הסדרי השהות ונושאי מזונות הקטינים, במהותם הינם נושאים שמעצם טיבם אינם מסתיימים אלא בהגיע הקטינים לבגרות. וכך, יכול כל צד לבקש הפחתה או הגדלה של מזונות ילדים, גם לאחר מתן פסק דין או חתימה על הסכם בתנאים מסויימים, ובכפוף להלכת בע"מ 919/15.

מהי הלכת בע"מ 919/15

בשנת 2017 נקבעה הלכה חדשה של בית המשפט העליון בירושלים לפיה בכל הקשור לילדים שגילם 6 שנים ואילך, קביעת גובה והיקף מזונותיהם תיעשה בהתחשב, בין היתר, בגיל הילדים, בהיקף זמני השהות של כל אחד מההורים והילדים, גובה הכנסת כל אחד מההורים ועוד. זאת – לעומת המצב שקדם להלכה, שקבע כי ביחס לילדים עד גיל 15 שנים, חובתו של האב לזון את צרכיהם ההכרחיים של הילדים הינה מוחלטת. יחד עם זאת, פסיקה לאחרונה של בית המשפט העליון במסגרת בע"מ 7670/18, קבעה כי יש לפרש את הלכת בע"מ 919/15 לפיה – נדרש שינוי נסיבות מהותי לשינוי מזונות וכי כל שינוי יתייחס לרכיב הרלבנטי בו חל שינוי (כגון – מדור) ושינוי ברכיב המדור לבדו לא יגרום לפתיחת כל ההחלטה.

עורך דין גירושין

חובה לפני נקיטת כל הליך בעניני הגירושין להיוועץ עם עורך דין גירושין שתחום התמחותו הינו גירושין והכרוך בתחום זה.

עו"ד איריס גרבר

עורכת דין ונוטריון, איריס גרבר, הינה עורכת דין מומחית בתחום דיני המשפחה, על כל תחומיו השונים, בעלת תואר ראשון בכלכלה וקרימינולוגיה B.A ובעלת תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם אוניברסיטת בר אילן, חברה בלשכת עורכי הדין ובעלת רישיון עריכת דין משנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: