דיני משפחה והסכמי ממון

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

משרד עורכי הדין גרטל ושות' הינו המוביל בתחום דיני המשפחה בישראל. בראש המשרד עומד עו"ד גרטל, בעל ניסיון רב בליווי תהליכי גירושין, הסדרי משמורת, מזונות וחלוקת רכוש. צוות עורכי הדין של המשרד כולל מיטב המומחים בתחום שמטרתם לספק שירות מקצועי, אדיב ויעיל תוך שמירה על זכויות הלקוחות.

מאז ומעולם מוסד הנישואים קבע את מעמדו בחברה הישראלית ובדת היהודית כבעל חשיבות מרבית, ערכיות משפחתית מהמעלה הראשונה והמשך מסורת ותרבות. עם זאת, בעידן הנוכחי אנו עדים לכך שתופעת הגירושים צוברת תאוצה ובכדי להתמודד עם התהליך המשפטי בצורה הטובה ביותר, ננסה לעשות קצת סדר.

ראשית, חשוב להבין את סדר גודל התופעה. על פי סקר שנערך על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל, בשנת 2017 התגרשו כ-10,674 זוגות, ואומנם מדובר על ירידה של 1% משנת 2016 אך עדיין מספר המתגרשים גבוה מאוד.

כיצד מתנהל הליך הגירושין?

כאשר זוג נשוי החליט להתחיל בהליך הגירושין ישנם מספר נושאים על הפרק שיש צורך להסדיר אותם. תחילה, על הזוג להיעזר בעורך דין גירושין ולערוך את הגירושין כהלכתם, כלומר עליהם להתייצב בבית הדין הרבני אשר משמש כאוטוריטה בענייני נישואין – גירושין.

לאחר מכן, השלב הרגשי ביותר נכנס לתמונה ובמקרה שלזוג המתגרש ישנם ילדים עליהם לקבל החלטה אישית ומשפטית כאחד, מי ישמש בתור ההורה שנושא במשמורת הבלעדית על ילדיו ומי ייאלץ לספוג את זמני השהות או לחילופין להחליט יחד על משמורת משותפת. החלק הנוכחי לעיתים עלול להידרדר במהירות לפסים אישיים, הוצאות דיבה למיניהן ותביעות משפטיות ארוכות שיגרמו לסבל מתמשך ולכן רצוי לקבל ייעוץ משפטי שמתמחה בדיני משפחה באופן אבסולוטי.

שני השלבים האחרונים שהזוג ייאלץ לעבור הם הסדרת חלוקת הרכוש המשותף ודמי המזונות. בעבור הרכוש המשותף, הסכמי הממון ייכנסו לתוקף ועל פיהם נהוג לפעול מבחינה משפטית במרבית המקרים. לגבי דמי המזונות, יש להבטיח את כלכלת הילדים ולכן האב מחויב לדאוג לשלומם הפיננסי ובעת השלב הזה בתהליך נקבע גובה המזונות.

 

נישואין וגירושין עבור הגיל השלישי

כאשר מדובר על בני גיל הזהב, ישנם חילוקי דעות רבים יותר. במידה והקשר אינו צולח עלול להיווצר קושי בחלוקת הרכוש. ייתכן שעקב הגיל המתקדם בני דור זה בעלי נכסים מסוימים או כל רכוש בעל ערך גבוה ולכן הליכים ותביעות משפטיות שכיחים ביותר. חשוב לציין שהמצב עלול להסתבך אף יותר אם ישנה פגיעה קוגניטיבית שמצריכה מתן שירותי סיעוד כאלה ואחרים.

 

יש צורך לבחון את המקרה לפרטי פרטים, להבין מה סדר גודל הפגיעה, כיצד הקשיש מתפקד אם בכלל והאם נחתם הסכם אפוטרופוס בעבר. הגופים השונים שעוסקים בשירותי סיעוד למיניהם, פרטיים וציבוריים כאחד מסוגלים לתרום רבות לתהליך ומומלץ מאוד לקבל כמה שיותר מידע.

במוסד לביטוח לאומי לדוגמא, תוכלו למצוא פירוט על טיפול סיעודי ראוי, אופן המימון והפעלת חוק סיעוד ביטוח לאומי במקרה הצורך.

כל מה שצריך לדעת על הסכמי ממון

כאמור, הסכמי הממון נועדו בכדי להקנות לכל אחד מהצדדים ביטחון כלכלי מסוים במקרה של סיום מערכת היחסים. הסכם ממון הינו בעל חשיבות מרבית מפני שלפיו נקבע עתידם הכלכלי של בני הזוג והוא טומן בתוכו את הסדר חלוקת הרכוש במקרה של פרידה.

הסכם זה יכול להתבצע לפני החתונה או במהלך הנישואים בכל שלב שהוא. גם במקרה הנוכחי, חשוב להיוועץ עם גורם מוסמך בעל ניסיון וותק בתחום שיכול לייעץ לטובת בני הזוג במקרה של גירושין.

זכרו, בין אם מדובר על הליכי גירושין לזוג צעיר או זוג קשישים, נסו להגיע לפשרות באופן הטוב ביותר תוך כדי התחשבות בצד שעומד מולכם. ככל שתגלו אמפתיה כלפי הצד השני ותפעלו עבור המטרות ההכרחיות כך התהליך יהיה פחות מייגע וכואב רגשית.

סוגיות משפטיות בגירושין

במהלך הליך הגירושין עולות סוגיות משפטיות רבות שיש להתייחס אליהן:

  • מזונות ילדים – קביעת גובה מזונות הילדים נקבעת על פי הכנסות ההורים, הוצאות הילדים וצרכיהם. בית המשפט בוחן את טובת הילדים.
  • משמורת ילדים – החלטה מי יקבל משמורת בלעדית או משותפת על הילדים.
  • חלוקת רכוש – חלוקה הוגנת של הרכוש המשותף על פי הסכמי ממון או פסיקת בית משפט.
  • דירת המגורים – קביעה מי ימשיך להתגורר בדירה המשותפת או מכירתה וחלוקת הרווחים.
  • חיוב במדור – במקרים מסוימים אחד מבני הזוג יתחייב לספק מדור לשני.
  • פיצוי גירושין – במקרים של עילת גירושין כגון בגידה, אחד מבני הזוג עשוי לקבל פיצוי כספי.

לסיכום

תהליך הגירושין כרוך בהיבטים משפטיים מורכבים רבים ולכן חשוב להיוועץ בעורך דין מקצועי שידאג לזכויות. משרד עורכי הדין גרטל ושות' מתמחה בליווי תהליכי גירושין תוך שמירה על זכויות הלקוחות. בעזרת צוות עורכי דין מנוסים ומקצועיים, המשרד מספק ייעוץ וייצוג משפטי בכל סוגיות הגירושין – הסדרי ראייה, משמורת ילדים, מזונות, חלוקת רכוש, דירת מגורים ועוד. המשרד פועל במקצועיות תוך מתן דגש על הפן הרגשי הכרוך בתהליך.

עו"ד איריס גרבר

עורכת דין ונוטריון, איריס גרבר, הינה עורכת דין מומחית בתחום דיני המשפחה, על כל תחומיו השונים, בעלת תואר ראשון בכלכלה וקרימינולוגיה B.A ובעלת תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם אוניברסיטת בר אילן, חברה בלשכת עורכי הדין ובעלת רישיון עריכת דין משנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: