הסכם ממון – האם כדאי לחתום?

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

הסכם ממון הינו הסכם מיוחד בין בני זוג אשר יונק את תוקפו מחוק יחסי ממון בין בני זוג.

הסכם זה למעשה נועד להסדיר את יחסי הממון בין בני זוג.

בעצם חתימה על הסכם ממון בין בני זוג עולה הדילמה התמידית, האם אין הדבר פוגם ו/או עלול לפגום ביחסי הצדדים, באהבה ביניהם, באמון ביניהם?

התשובה לטעמנו היא – לאו. אם קיימת אהבה גדולה בין בני זוג והבנה כי צד, או אפילו שני הצדדים, מבקשים להבטיח נכסים שהביאו לתוך מסגרת הנישואין במקרה של פרידה, וחתימה על הסכם שכזה תבטיח את בטחונם בענין זה, כי אז המדובר בדבר מבורך וראוי.

הסכם ממון במהותו נועד להבטיח כי נכסים מסויימים לא יהיו משותפים ו/או כי כספים וזכויות ישארו לאותו צד שצבר אותם.

אבל אין המדובר בסוף פסוק. לעיתים במהלך הנישואין צדדים משנים דעתם ויכולים בהתנהגותם בפועל, לשתף את הצד האחר באותם נכסים מובדלים. כך לדוגמא, יכול בעל לרשום את אשתו כבעלת זכויות בדירה במהלך הנישואין ו/או לשתפה בדמי השכירות המתקבלים מהשכרת הדירה, וכך בפועל לשתף את בת הזוג למרות קיומו של הסכם הממון. כמובן, שרצוי מאד, במקרים אלה, לערוך עם עורך דין הסכם ממון חדש ולאשרו בבית המשפט ולעדכן כל אותן הסכמות חדשות בין בני הזוג.

מכאן, שעצם חתימה על הסכם ממון ואישורו בפני בית המשפט לעניני משפחה אינו בהכרח הופך את הצדדים למחושבים יותר, אלא דוקא למבינים יותר את צרכי כל אחד מהם.

חתימה על הסכם ממון בוודאות מקלה על הצדדים עת חלילה נפרדים הם ו/או מתגרשים זה מזו, עת יודעים הם את זכויותיהם וחובותיהם, ולא נדרשים לעתור לערכאות משפטיות ולנהל מאבקים משפטיים בסוגיות שונות, מקום ובו נושאים אלו סוכמו וגובשו מראש.

חתימה על הסכם ממון מחייבת מחשבה מעמיקה והבנה כי המדובר על הסכם הצופה פני עתיד, שלו השלכות עתידיות רבות. על כן יש צורך להיוועץ עם עורך דין גירושין אשר נושאים אלו הינם בתחום התמחותו.

עו"ד איריס גרבר

עורכת דין ונוטריון, איריס גרבר, הינה עורכת דין מומחית בתחום דיני המשפחה, על כל תחומיו השונים, בעלת תואר ראשון בכלכלה וקרימינולוגיה B.A ובעלת תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם אוניברסיטת בר אילן, חברה בלשכת עורכי הדין ובעלת רישיון עריכת דין משנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: