מהם סעיפי החובה בהסכם גירושין

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

הסכם גירושין אינו הסכם פשוט, וחובה לתכנן אותו היטב עם עורך דין גירושין. כתיבת ההסכם אולי יכולה להישמע לכם תהליך הרבה יותר פשוט לעומת דיונים סוערים ולוהטים בבית המשפט, אך למרות שזו אפשרות עדיפה היא רחוקה מלהיות פשוטה ומהירה. לאלו סעיפים חייב הסכם גירושין להתייחס?

משמורת על הילדים

עורך דין גירושין מנוסה הוא היחיד שיוכל לנסח הסכם גירושין שיהיה קביל בבית משפט. כל עוד ההסכם לא יהיה קביל מול שופט – אין לו כל כוח משפטי. הסעיף הראשון שבדרך כלל עולה בשיחה בין עורך הדין לבין בני הזוג שעתידים להתגרש, הם הילדים. כאשר אין ילדים סעיף זה כמובן אינו משמעותי, אך כשהם חלק מהתא המשפחתי הם המקור לבעייתיות בהסכמות. המשמורת על הילדים אמנם תעבור באופן אוטומטי לאם כשמדובר בילדים עד גיל שנתיים, אך אם הם גדולים יותר, עו"ד משפחה וגירושין צריך לתווך בין בני הזוג במטרה להגיע להסכם משמורת משותפות או כדי שיגיעו להסכמה.

מסוגלות הורית

תשלום דמי מזונות

עוד אחד מהנושאים החשובים ביותר שחייבים לעלות בהסכם גירושין הוא תשלום דמי המזונות. האב צריך לשלם דמי מזונות לילדים, כאשר גובה המזונות מורכב ממספר פרמטרים ובין היתר גם הסיכום בין בני הזוג. עורך דין גירושין ינסה להשיג עסקה שווה כך ששני הצדדים יהיו מרוצים תוך הבנה שמצבו הכלכלי של האב יכול להשתנות, כמו גם צרכי הילדים. חשוב לזכור כי דמי מזונות לילדים אינם דמי מזונות לאם, כאשר האחרונים שונים לחלוטין, ועליהם יש לדון בנפרד.

חלוקת ההון והרכוש

עו"ד משפחה מצד אחד ישמח לנהל תיק גירושין כשלבני הזוג יש ממון רב ונכסים, אך מצד שני הוא יודע שהעבודה שלו תהיה הרבה יותר קשה. כאשר יש לבני הזוג ממון משותף, עולה השאלה כיצד ניתן להתחלק בו. אמנם זוגות רבים כיום לא דוגלים בתורה של 'מה ששלי שלך ומה ששלך שלי' ואף מסדירים את הנושא באמצעות הסכם ממון וחיים משותפים, אך בכל זאת חלוקת הרכוש ברוב המקרים ואף במקרים אלו, לא תהיה פשוטה כלל.

נושאים רלוונטיים לזוג

הסכם גירושין הוא הסכם מורכב מאוד והסעיפים שבו חייבים להיות כמה שיותר אובייקטיביים כך שיפתרו את הבעיות גם בעתיד. לצד שלושת הנושאים שהועלו במאמר זה יש עוד נושאים שיכולים לאפיין בני זוג ספציפיים, שיהיו חשובים מאוד, אולי אף יותר מהשלושה שמנינו. סעיפים אלו משתנים לפי חייהם האישיים של בני הזוג, כמו למשל נסיעות לחו"ל עם הילדים במידה והורה אחד נוסע הרבה במהלך עבודתו, מה יעלה בגורלו של העסק המשותף וכן הלאה.

עו"ד איריס גרבר

עורכת דין ונוטריון, איריס גרבר, הינה עורכת דין מומחית בתחום דיני המשפחה, על כל תחומיו השונים, בעלת תואר ראשון בכלכלה וקרימינולוגיה B.A ובעלת תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם אוניברסיטת בר אילן, חברה בלשכת עורכי הדין ובעלת רישיון עריכת דין משנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: