עבירות סמים בתהליך גירושין בין בני זוג

עבירות סמים בתהליך גירושין

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

פקודת הסמים המסוכנים (תשל"ג 1973) המונהגת בישראל, נועדה להסדיר את נושא עבירות הסמים, כאשר בין יתר עבירות הסמים המופיעות בפקודה ניתן למצוא: שימוש בסם מסוכם, החזקת סמים מסוכנים, החזקת ציוד וכלים המיועדים לצריכת סמים מסוכנים, סחר בסמים, אספקת סמים, גידול, ייצור ו/'או הפקה של סמים מסוכנים, תיווך בעסקאות סמים, נהיגה תחת השפעת סמים ועוד.

עבירות אלו עלולות להוביל לריצוי עונשי מאסר בפועל, כאשר חומרת העונש נקבעת  בהתאם לחומרת העבירה והיקפה. במקרים רבים, נאשמים בביצוע עבירת סמים כזו או אחרת בישראל נדרשים להתמודד גם עם ההשלכות הנלוות לרישום פלילי המופיע כנגד מבצעי עבירות סמים וזאת לנוכח היותן נמנות על תחום הדין הפלילי.

כל אחת מאותן עבירות סמים, נהיגה תחת השפעת סמים, המופיעות לעיל, עלולה להעיב על טיב הקשר הנוצר בין בני זוג במהלך תקופת חייהם המשותפים, כאשר חלק מעילות הגירושין בישראל הן בטענת שימוש בסמים מסוכנים על ידי בן/בת הזוג. נשים וגברים המעוניינים להיפרד ולהתגרש מבן/ת זוגם לנוכח בעיית סמים כזו או אחרת ממנה הוא סובל, חייבים להסתייע בשירותיו של חוקר פרטי לענייני גירושין או עורך דין גירושין המתמחה גם בתחום הדין הפלילי וזאת על מנת לבחון סוגיות משפטיות שונות הקשורות להליך הפירוד מאדם הנחשד ו/או מואשם בביצוע עבירות פליליות.

עבירות סמים על ידי בן/ת הזוג, מחייבות אתכם להיוודע לכל ההשלכות העתידות לוות את חייכם המשותפים, לרבות, במסגרת הליכי פירוד וגירושין מבן/ת הזוג. במקרי פירוד וגירושין, חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין גירושין המתמחה ועוסק גם בתחום הדין הפלילי וזאת על מנת לבחון היבטים משפטיים הנוגעים לסוגיות מהותיות בתהליך הפירוד, לרבות, ענייני משמורת משותפת על הילדים.

חשוב לציין ולהדגיש שנשים וגברים המתמודדים עם בעיית סמים כזו או אחרת, לרבות, שימוש בסמים, עלולים להימצא על ידי רשויות החוק כפסולים לגידול ילדיהם המשותפים וזאת בטענת אי כשירות הורית לעניין. לפיכך, חשוב לבחון היטב ולעומק את ההיבטים המשפטיים הנלווים להליך פירוד וגירושין מבן/בת זוג המתמודד עם בעיית סמים.

אנשים המואשמים בביצוע עבירות סמים חמורה כגון: סחר בסמים, תיווך בעסקאות סמים, אספקת סמים וכדומה, עלולים למצוא את עצמכם מאחורי סורג ובריח כבר בשלב החשדות כנגדם בדבר ביצוע עבירת הסמים. במקרים מסוימים, הרשויות עלולות "לחלוט" את כל ההון האישי והנכסים העומדים לרשות אותו אדם המואשם בעבירת הסמים וגם כאן חשוב להכיר את זכויותיכם במסגרת הליך פירוד וגירושין מאותו אדם.

לפיכך, במידה וגם אתם עתידים לפתוח בהליך גירושין מאדם הסובל ו/או מתמודד עם בעיית סמים ו/או מאדם הנחשד, מואשם ו/או עתיד להיות חשוד או להימצא אשם בביצוע עבירת סמים, אנו ממליצים לכם לקיים פגישת ייעוץ מקדימה עם עורך דין גירושין בעל רקע וידע משפטי גם בתחום הדין הפלילי. היוועצות מוקדמת תאפשר לכם לבחון את כל הסוגיות המשפטיות העלולות להתלוות להליך הפירוד והגירושין מאותו אדם.

עו"ד איריס גרבר

עורכת דין ונוטריון, איריס גרבר, הינה עורכת דין מומחית בתחום דיני המשפחה, על כל תחומיו השונים, בעלת תואר ראשון בכלכלה וקרימינולוגיה B.A ובעלת תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם אוניברסיטת בר אילן, חברה בלשכת עורכי הדין ובעלת רישיון עריכת דין משנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: