לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

הקראת הכתבה :

תוכן עניינים

עורך דין לענייני משפחה גרטל גרבר עוסק בין היתר ביישוב סכסוכי גירושין, מעמד אישי, סכסוכי רכוש, הורות משותפת, תביעות רכוש, תביעות גירושין, צווי מניעה, צווי ירושה, ניהול עזבונות וירושה, מזונות ילדים, ביטול נישואין ועוד.

אנו במשרד עורכי דין  גרטל גרבר מאמינים כי תפקיד עו"ד משפחה הינו תפקיד חשוב המלווה בתוכו רגישות ואחריות גדולה מאוד.

משרדנו פועל כמשרד בוטיק, השואף לספק ייעוץ משפטי איכותי, אישי ויעיל ללקוחותינו. אנו מאמינים בפתרון הוגן, ישים ומהיר לסכסוכים, באמצעות שיתוף פעולה עם הלקוחות והתאמה לצרכים הספציפיים שלהם.

עורכי הדין לענייני משפחה במשרדנו הם בוגרי קורסים בגישור, זוהי גישה השואפת לפתרון מהיר ויעיל של עימותים והשגת הסכם המשקף את האינטרסים של שני הצדדים באופן מיטבי. במידת הצורך, אנו נסייע ללקוחותינו גם בתחומים משפטיים נוספים, הודות לשיתופי פעולה עם עורכי דין בתחומים משיקים.

היתרון בכך הוא שהלקוח יכול לקבל מענה כולל ומקיף לכל הבעיות המשפטיות שלו ללא צורך לפנות למספר משרדים. כך אנחנו בגרטל גרבר שואפים להעניק ללקוחותינו את השירות המקצועי, האישי והנגיש ביותר. 

תהליכיים משפטיים בבית המשפט לענייני משפחה

תחום דיני המשפחה הינו תחום מורכב שדורש טיפול אינטנסיבי ויומיומי וכרוך בדיני נפשות של ממש.

עורך דין ענייני גירושין העוסק בתחום זה נדרש לטפל בעניינים בוערים כגון צווי הגנה או צווי מניעה כנגד

צד מסוים או בהגשת בקשות לצווי עיקול או צווי עיכוב יציאה בוערים, במטרה למנוע בריחת צד מסויםמהארץ או למנוע הברחת רכוש.

ענייני המשפחה בעיקרם נידונים במסגרת בית המשפט לענייני משפחה שהוקם בהתאם לחוק בית

המשפט לענייני משפחה, התשנ”ה – 1995. בן משפחה מוגדר:

(א) בן זוגו, לרבות הידועה בציבור כאישתו, בן זוגו לשעבר, בן זוגו שנישואיו עמו פקעו ובלבד שנושא

התובענה נובע מהקשר שהיה ביניהם בתקופה שבה היו בני זוג;

(ב) ילדו, לרבות ילדו של בן זוגו;

(ג) הוריו, הורי בן זוגו או בני זוגם;

(ד) נכדו;

(ה) הורי הוריו;

(ו) אחיו ואחיותיו, שלו או של בן זוגו;

“הורה” – לרבות הורה מאמץ או אפוטרופוס.

אם כן, כל סכסוך, אשר מתגלע בין בני משפחה, ילווה על ידי עורך דין משפחה ויידון בבתי המשפט

לענייני משפחה, בהתאם לקריטריונים השונים, אשר נקבעו בחוק, בהתאם לסמכות המקומית של כל בית משפט.

מה תפקידיו של עורך דין לענייני משפחה

דיני משפחה הם חלק בלתי נפרד מהחוק האזרחי והחילוני בישראל. מדובר בחוקים דתיים, האחראיים על הסדרת מעמדם האישי של תושבי ושל אזרחי הארץ.

בהיותה מדינה דמוקרטית, מתבסס החוקים הקשורים לדיני משפחה הן על דיני ההלכה והן על דיני המשפט האזרחי. הם יכולים לבוא לידי ביטוי במקרים של נישואים, של גירושים, של אימוץ, של ירושה, של אבהות, פונדקאות, אפוטרופסות ועוד.

עורך דין דיני משפחה הוא זה המייצג את אלה המתמודדים עם מקרים הקשורים בכך והוא הכתובת הנכונה לפנות אליה כדי לקבל את המענה המשפטי המתאים.

עורך דין המתמחה בדיני משפחה הינו בעל הכשרה ייעודית בתחום זה. תפקידו לייצג לקוחות במצבים הקשורים לגירושין, משמורת ילדים, צוואות וירושה, הסכמי ממון ונושאים נוספים בתחום יחסי המשפחה, הן בבית המשפט והן מחוצה לו. מטרתו היא להגן על האינטרסים של הלקוח אל מול בן/בת הזוג לשעבר. במקרים רבים ניתן ליישב מחלוקות באמצעות גישור או בוררות, דבר החוסך זמן ומשאבים רבים. 

עורכי דין לענייני משפחה משרד עורכי דין גרטל גרבר

חשיבות עורך הדין בתהליך הגירושין

תהליך הגירושין הינו מורכב מאוד הן מבחינה משפטית והן מבחינה רגשית. החלטה על פרידה מבן/בת הזוג אינה קלה, וכרוכה במערבולת של רגשות סוערים וצמתים משפטיים מורכבים.

במקרים כאלה נדרשת הנחיה של אדם מקצועי כדי לעבור את התהליך בצורה מועילה ויעילה לשני הצדדים. עורך דין משפחה בעל ידע וניסיון, הוא הכתובת הטובה ביותר לליווי וייעוץ בנושא, מאחר שהוא האדם אשר ייתן המלצות ודגשים חשובים בנוגע לחלוקת הרכוש, משמורת על הילדים, מזונות ועוד נושאים שעל הפרק.

לעורך הדין יש אמצעים ייחודיים על מנת להקל על תהליך קשה זה הודות ליכולות ההכוונה המקצועית והאישית שלו. הוא מעניק ללקוחותיו תמיכה ובעת הצורך מייצג אותם אל מול בית המשפט אם יש צורך בכך.

הערך המוסף של עורך דין לענייני משפחה ?

עורך דין  לענייני  מתמודד במסגרת עבודתו עם מגוון רחב מאד של תיקים הקשורים לדיני משפחה. 

עליו לשלוט הן בשיטת המשפט הדתי והן בשיטת המשפט האזרחי הקשורה לענייני משפחה ולפעול באופן המקצועי והמיומן ביותר. מכיוון שדיני משפחה מערבים בתוכם הן סוגיות הלכתיות והן סוגיות אזרחיות שונות, הטיפול בתיקים בתחום הוא מאתגר ולא פשוט. זו גם הסיבה מדוע ישנה חשיבות רבה מאד בסיוע של עורך דיןלענייני משפחה ולא עורך דין המתמחה בתחום משפטי אחר.

משרד עורכי הדין גרטל וגרבר – מומחים בתחום דיני משפחה

משרד עורכי הדין גרטל וגרבר הינו בעל ניסיון רב בתחום דיני המשפחה, ומספק מענה מקיף ומקצועי לכל צרכי הלקוח בנושא. המשרד מייצג לקוחות בהליכים משפטיים הקשורים לגירושין,  מזונות ילדים ותמיכה כלכלית, חלוקת רכוש, צוואות וירושות, אימוץ ילדים, וגם בהליכים המתנהלים אל מול בית הדין הרבני.

עורכי הדין במשרד גרטל גרבר הם בעלי ניסיון עשיר וותק של שנים רבות בתחום, ומטפלים במקצועיות ורגישות בתיקים מורכבים כגון: חטיפת ילדים, אלימות במשפחה, גירושין סבוכים ועוד. הם מכירים היטב את הדינמיקה והרגישויות בחיי משפחה ופועלים תמיד לטובת הלקוח תוך שמירה על פרטיותו.

המשרד מספק ייעוץ אישי, תכנון אסטרטגי של ההליך המשפטי וליווי צמוד של הלקוחות עד להשגת התוצאה המיטבית עבורם, 

בחירת עורך דין לייצוג בהליכי גירושין

הליך גירושין הוא אחד האירועים הקשים והמורכבים ביותר שאדם עשוי לחוות, הן מבחינה רגשית והן מבחינה משפטית. לכן, בחירת עורך הדין שילווה אתכם בתהליך קריטית להצלחתו.

יש לבחור עורך דין בעל ניסיון עשיר ורב שנים בתחום דיני המשפחה, שחי ונושם את התחום מדי יום. עורכי דין העוסקים בתחום זה צריכים להיות רגישים, סבלניים ובעלי יכולת הכלה. עליהם לדבר אל הלקוחות שלהם בגובה העיניים תוך הבנה שמדובר בסוגיות אישיות ביותר.

יתרון נוסף יהיה בבחירת משרד עורכי דין המונה מספר עורכי דין, שכן אלו יכולים להפרות זה את זה ולשפר את איכות הייצוג והטיפול בתיק באמצעות עבודת צוות.

הליך הגירושין בישראל על פי הדין העברי

כאשר זוג יהודי נישא בישראל, בין אם בטקס דתי או אזרחי, הגירושים של אותו זוג יבוצעו אך ורק על פי הדין העברי ההלכתי בבית הדין הרבני. זוהי המשמעות של החלת הדין העברי בישראל.

קיימים בישראל מספר בתי דין רבניים אזוריים בכל רחבי הארץ, כאשר כל אחד מהם כפוף לבית הדין הרבני הגדול בירושלים. בתי הדין מונים שלושה דיינים שאינם שופטים בעלי הסמכה משפטית אלא רבנים בעלי הסמכה תורנית. הם עוברים תהליך מיון ובחירה על ידי ועדה מיוחדת.

גירושין בבית דין רבני מורכבים משני שלבים עיקריים – קבלת הסכמה עקרונית של בני הזוג להתגרש, ולאחר מכן הסדרת העניינים הנלווים כגון משמורת ילדים, מזונות, חלוקת רכוש וכד'. במקרים מורכבים או מקרים בהם יש חילוקי דעות חריפים, ניתן להיעזר בעורך דין מומחה לדיני משפחה ובתי דין רבניים על מנת לקדם את תהליך הגירושין באופן היעיל ביותר.

בני זוג ידועים בציבור 

ידועים בציבור הם בני זוג שלא נישאו באופן רשמי אך מקיימים מערכת יחסים זוגית יציבה ומשותפת. במקרים רבים מדובר בזוגות שלא יכולים להינשא על פי הדין הדתי בישראל כגון נישואים בין-דתיים. מעמד של ידועים בציבור אינו מוענק באופן אוטומטי על ידי משרד הפנים אלא מחייב הליך משפטי להוכחת הזוגיות.

אמנם מעמד זה אינו זהה לנישואין מבחינה פורמלית אך הוא מקנה לבני הזוג את מירב הזכויות והחובות האזרחיות כמו לזוגות נשואים, החל מזכות לרישום כהורים של ילדים משותפים, דמי מזונות, משמורת משותפת, חלוקת רכוש, זכויות סוציאליות, ירושה ועוד. 

במקרה של פרידה יזומה של ידועים בציבור יש צורך בסיוע של עורך דין לדיני משפחה על מנת להבטיח את זכויות שני הצדדים, בייחוד כשיש מחלוקות סביב נושאי משמורת, רכוש וכד'.

הסכם ממון – הגדרת זכויות עתידיות של בני זוג

הסכם ממון הוא הסדר משפטי הקובע כיצד יחולקו הנכסים בין בני זוג במקרים של גירושין או מוות של אחד מן הצדדים. ההסכם נערך על ידי בני הזוג טרם או במהלך הנישואין וכוחו יפה גם לגבי ידועים בציבור.

מטרתו היא להגן על שני הצדדים כך שלא ישארו ללא קורת גג ורכוש במקרה של פרידה או אסון. כמו כן ההסכם קובע מה יעלה בגורל נכסים וחסכונות שנצברו לפני הנישואין או במהלכם.

מומלץ לבצע הסכם ממון בליווי עורך דין לדיני משפחה על מנת להבטיח שהוא אכן מגן על שני בני הזוג בצורה הוגנת. ניתן לשלב בהסכם גם סעיפי בוררות למקרה של מחלוקות עתידיות על פרשנותו. 

הסכם גירושין – בסיס לפרידה בהסכמה

הסכם גירושין הינו מסמך משפטי הכולל את כלל הסדרי הפרידה עליהם מסכימים בני הזוג, לרבות חלוקת הרכוש המשותף, משמורת הילדים, מזונות, והסדרי שהות. מטרת ההסכם היא להסדיר את הפרידה בין בני הזוג מרגע קבלת ההחלטה על הגירושין ועד לאחר השלמת הליך הגירושין עצמו.

הסכם גירושין יכול לחסוך זמן רב ומאמצים מיותרים בבית המשפט או בית הדין, שכן הוא מהווה הסכמה מראש על רוב ההיבטים המעשיים של הפרידה. כמו כן ניתן לגבש הסכם גירושין באמצעות הליך גישור בליווי עורכי הדין של שני הצדדים, דבר שמגדיל את הסיכוי להסכמה.

עורך דין לענייני משפחה | משרד עורכי דין גרטל גרבר

משמורת ילדים – אחריות הורית משותפת במקום משמורת יחידנית

בעבר היה מקובל שהאם תקבל משמורת בלעדית על הילדים לאחר גירושין, אך כיום יש מגמה הולכת וגדלה של הורים גרושים הבוחרים במודל של אחריות הורית משותפת.

זהו הסדר לפיו שני ההורים חולקים באופן שווה במשמורת, כאשר הילדים מתגוררים עימם לסירוגין במשך תקופות קבועות. זוהי אחת האפשרויות המועדפות מבחינת טובת הילדים, שכן היא שומרת על מעורבות גבוהה של שני ההורים בחייהם גם לאחר הגירושין.

מודל זה מתאים למצב בו שני ההורים מסוגלים ומעוניינים לקחת חלק פעיל ושווה בגידול הילדים.

מזונות – זכות הילדים וחובת ההורים

אחת מההשלכות המשמעותיות ביותר של גירושין, היא הפגיעה בביטחון הכלכלי של בני הזוג והילדים. מזונות הם הסדר כספי שנועד להבטיח את צרכיהם של הילדים ואת רמת חייהם גם לאחר הפירוד.

כיום ישנה מגמה של שוויון מגדרי גם בהקשר של תשלומי מזונות, כאשר במקרים רבים שני בני הזוג נושאים בנטל בחלקים שווים. גם נשים העובדות ומשתכרות סכומים נמוכים יחסית עשויות לקבל השלמה למזונות מהבעל. מנגד, במקרים חריגים ניתן לשלול מזונות מהאישה אם הוכחה בגידה או הזנחה.

צוואות וירושות – הסדרת העברת הרכוש לאחר המוות

אחד התחומים המרכזיים בהם עוסק עורך דין לענייני משפחה הוא צוואות וירושות. נושאים אלו מתייחסים למצבים לאחר מותו של אדם, ומטרתם להסדיר את העברת רכושו ונכסיו ליורשים על פי בחירתו או על פי החוק.

צוואה היא מסמך משפטי הכולל את רצון המצווה לגבי אופן חלוקת רכושו לאחר מותו. היא מאפשרת שליטה על ייעוד נכסים ספציפיים לאנשים ספציפיים. צוואה תקפה מחייבת עמידה בדרישות הצורניות והמהותיות של החוק ועל כן מומלץ להכינה בליווי עו"ד.

ירושה, לעומת זאת, מתבצעת על פי חוק קבוע הקרוי "חוק הירושה", זאת במקרים בהם לא קיימת צוואה. החוק קובע מי יהיו היורשים על פי קרבת משפחה ובאיזה חלקים יחולק הרכוש ביניהם. עם זאת, לעיתים מתעוררות מחלוקות בין היורשים בנוגע לתוכן הצוואה ואז נדרש עורך דין כדי ליישבן.

כאשר מתמודדים עם סוגיות של ירושה וצוואות חשוב להיעזר בעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום על מנת להבטיח העברה תקינה של הרכוש על פי החוק או רצון המנוח.

מה היא המורכבות המשפטית בדיני משפחה?

דיני משפחה נחשבים כיום לאחר מענפי המשפט המורכבים ביותר בישראל. שלא כמו ענפי המשפט האחרים, הדין בהם נקבע בהתאם להשתייכותם הדתית של המתדיינים ועל פי מקורות וערכאות שיפוט מגוונים מאד. 

בכל הקשור לנישואים למשל, יחול עליהם הדין הדתי. ולכן, במקרה של גירושים, התרת הנישואין, זוגות הבוחרים בכך, יהיו נדונים לדין הדתי גם כן ויאלצו לעבור הליך מיוחד ברבנות, המתיר את קשר הנישואין שבין השניים. על מנת להגיע להסכמות בכל הקשור לגירושין, יכולים המעורבים בכך לבחור באחת מתוך שתי דרכים: להגיע להסכמה מוקדמת בעניין הגירושין (בעניין משמורת, הסדרי ראיית ילדים, מזונות וגם חלוקת רכוש) או לנהל את המהלכים המשפטיים בנפרד, באמצעות עורך דין לענייני גירושין של כל אחד מהצדדים מה שכרוך בלא מעט אתגר ועשוי להיות לא פשוט. 

משרד עורכי  דין מוטי גרטל ואיריס גרבר, הינו משרד עורכי דין  לענייני משפחה, אשר מתמחה בתחום דיני משפחה גירושין, צוואת ,  וכן מתמצא בכל הנושאים הקשורים לנושאים הנדונים בבתי המשפט לענייני משפחה ובבתי הדין הרבניים המוסמכים. כמובן, שמשרדנו דוגל בדרך של שלום, כל עוד הדבר אפשרי וקיים פרטנר לכך בצד השני. אנו חושבים בראש ובראשונה על טובת הילדים ועושים ככל יכולתנו על מנת לסיים את התיק בצורה שהקטינים לא יפגעו. 

יחד עם זאת ובמקביל לכך, נעשה ככל יכולתנו על מנת להפיק המיטב עבור לקוחותינו ונשתמש בכל האמצעים המשפטיים הידועים לנו, מנסיוננו העשיר, רב השנים, על מנת למקסם את טובת לקוחותינו. 

משרדנו ישמח לעזור בייצוג מקרים דומים, לכל חיפוש של עורך דין משפחה בפתח תקווה, פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשונית והכוונה. חשוב לציין כי צוות המשרד  , מלווה באופן אישי את לקוחותיו החל ממתן ייעוץ ראשוני, דרך פיתוח האסטרטגיה המתאימה לכל מקרה ועד לסיום ההליכים, תוך עמידה בלתי מתפשרת על טובת הלקוח ושמירת האינטרסים שלו וכמובן על טובת הילדים. 

עו"ד לענייני משפחה חייב לגלות רגישות בכל מקרה, בפרט במקרים סבוכים של דיני משפחה. משרד עורכי הדין גרטל – גרבר, הינו משרד עורכי דין משפחה בפתח תקווה, בעל ניסיון רב בתיקים מתחום זה, ובעל ידע נרחב בתחום. 

משרד עורכי דין משפחה גרטל – גרבר, מעניקים שירות מקצועי, דיסקרטי ואישי בתחום העיסוק של עורך דין משפחה בפתח תקווה.

מה תפקידו של עורך דין לענייני משפחה 

מצופה כי עורך דין ענייני משפחה יטפל בכל מקרה מתוך הבנה כי המדובר בדיני נפשות ובחיי משפחה.

מצופה מעורך דין העוסק בתחום רגיש זה להדריך את לקוחו לראות את העיקר ולא את הטפל, ולהימנע מהגשת בקשות שאינן תורמות להשגת המטרה העיקרית בה מעונין הלקוח.

עוד מצופה כי עורך דין העוסק בתחום זה יפעל למימוש מהיר ככל הניתן של רצונו של הלקוח אך תוך הבנה כי תמיד עדיפה ההגעה להסכם עם בן הזוג השני על פני נקיטת הליכים משפטיים ארוכים, מייגעים ולעיתים מיותרים.

לפיכך, תמיד רצוי לנסות להגיע להסכם גרושין כולל, תחת לנהל הליכים משפטיים ארוכים שלעיתים התוצאה המושגת בהם בסופו של דבר פחות טובה לו היו הצדדים מגיעים מלכתחילה להסכם גרושין מכובד.

נכון הוא שלעיתים אין הדבר בשליטה, שכן לעיתים הצד שכנגד מתחפר בעמדותיו ואינו מאפשר הגעה להסכם או אינו מוכן להסכם ראוי המשקף את הוצאותיהם הראויות של הקטינים או שאינו יוצר איזון אמיתי של רכוש הצדדים. במקרים כגון אלה אין מנוס מניהול הליכים ומיצויים עד תום.

לסיכום התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה 

כאשר אתם מחפשים עורך דין משפחה מנוסה ומקצועי, חשוב לבחור משרד שמבין את הדינמיקה הייחודית של דיני משפחה. משרד עורכי דין גרטל גרבר מביא עימו למעלה מ-26 שנות ניסיון בתחום, ומציע גישה מקצועית ואישית לכל לקוח. אנו מבינים שכל מקרה הוא ייחודי ודורש טיפול מיוחד, ולכן אנו מציעים ייעוץ מותאם אישית על מנת להבטיח את הטיפול הטוב ביותר לצרכים שלכם.  ליצירת קשר התקשרו 03-9228352  או השאירו הודעה בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם 

דיני משפחה הם חלק בלתי נפרד מהחוק האזרחי והחילוני בישראל. מדובר בחוקים דתיים, האחראיים על הסדרת מעמדם האישי של תושבי ושל אזרחי הארץ. בהיותה מדינה דמוקרטית, מתבסס החוקים הקשורים לדיני משפחה הן על דיני ההלכה והן על דיני המשפט האזרחי. הם יכולים לבוא לידי ביטוי במקרים של נישואים, של גירושים, של אימוץ, של ירושה, של אבהות, פונדקאות, אפוטרופסות ועוד. עורך דין דיני משפחה הוא זה המייצג את אלה המתמודדים עם מקרים הקשורים בכך והוא הכתובת הנכונה לפנות אליה כדי לקבל את המענה המשפטי המתאים.

עורך דין לענייני משפחה  מתמודד במסגרת עבודתו עם מגוון רחב מאד של תיקים הקשורים לדיני משפחה. עורך דין לענייני משפחה בפתח תקווה מייצג את לקוחותיו אל מול בית משפט לענייני משפחה ועושה ככל שביכולתו על מנת לקדם את הטיפול בתיק ולשמור על מלוא זכויותיו של הלקוח. עליו לשלוט הן בשיטת המשפט הדתי והן בשיטת המשפט האזרחי הקשורה לענייני משפחה ולפעול באופן המקצועי והמיומן ביותר. מכיוון שדיני משפחה מערבים בתוכם הן סוגיות הלכתיות והן סוגיות אזרחיות שונות, הטיפול בתיקים בתחום הוא מאתגר ולא פשוט. זו גם הסיבה מדוע ישנה חשיבות רבה מאד בסיוע של עורך דין לענייני משפחה ולא עורך דין המתמחה בתחום משפטי אחר.

דיני משפחה נחשבים כיום לאחר מענפי המשפט המורכבים ביותר בישראל. שלא כמו ענפי המשפט האחרים, הדין בהם נקבע בהתאם להשתייכותם הדתית של המתדיינים ועל פי מקורות וערכאות שיפוט מגוונים מאד. בכל הקשור לנישואים למשל, יחול עליהם הדין הדתי. ולכן, במקרה של גירושים, התרת הנישואין, זוגות הבוחרים בכך, יהיו נדונים לדין הדתי גם כן ויאלצו לעבור הליך מיוחד ברבנות, המתיר את קשר הנישואין שבין השניים. על מנת להגיע להסכמות בכל הקשור לגירושין, יכולים המעורבים בכך לבחור באחת מתוך שתי דרכים: להגיע להסכמה מוקדמת בעניין הגירושין (בעניין משמורת, הסדרי ראיית ילדים, מזונות וגם חלוקת רכוש) או לנהל את המהלכים המשפטיים בנפרד, באמצעות עורך דין לענייני משפחה של כל אחד מהצדדים מה שכרוך בלא מעט אתגר ועשוי להיות לא פשוט.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: