רשלנות רפואית ותביעות נזיקין

רשלנות רפואית

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

עולם המשפט מוצף בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית. המודעות הצרכנית של מטופלים לזכויותיהם הוא הגורם העיקרי לכך. כמות גדולה מאד של תביעות יוצאות מדי שנה ורובן מסתיימות בפשרה או נמחקות לחלוטין. מעוניינים לדעת איך והאם אתם יכולים להגיש תביעת רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית בכמה משפטים

ההגדרה לרשנות רפואית היא טעות בלתי סבירה שנעשתה על ידי רופא או צוות רפואי בהקשר למתן טיפול, אשר היה נעשה בדרך אחרת על ידי יותר מרופא אחד מבלי לגרום לנזק. ישנן רשלנויות שקל מאד להבחין בהן כמו לדוגמא השארת כלי כמו מספריים או מחט בגופו של מנותח. ישנן כאלה שעליהן יותר מורכב להחליט בנידון ולכן ישנו תהליך שיש לעבור שמגדיר בסופו האם היתה או לא היתה רשלנות כזו.

תביעות נזיקין

בהקשר לרשלנות רפואית, תביעות הנזיקין העיקריות המוגשות הינן תביעות נזקי גוף. הגדרת נזקי גוף הן נזק פיזי או נפשי אשר נגרם כתוצאה מטיפול לקוי המוגדר כרשלנות. דוגמאות נוספות לתביעות נזיקין נפוצות הן נזק לרכוש ונזק ממוני (כמו אובדן כושר עבודה). בנוסף קיים גם נזק בלתי ממוני המתקשר בעיקר לתוצר לוואי כתוצאה מהנזק הנגרם – כאב וסבל, עוגמת נפש כזו או אחרת וכיוצא בזה.

התחומים המובילים בתביעות רשלנות רפואית

במגוון הרחב של סוגי הרשלנות הרפואית הקיים ישנם מספר תחומים בולטים מאד:
• היריון ולידה – היריון הינו תהליך רגיש מאד. עקב מורכבות התהליך, ישנו מעקב קבוע להיריון המתבצע באופן שוטף לכל אורכו. לכל בדיקה מבדיקות המעקב ישנה משמעות גדולה מאד להמשך ההיריון ותקינותו. קביעה מוקדמת של בעיה כלשהי בהתפתחות ההיריון יכולה למנוע עוגמת נפש משמעותית מאד והתמודדות קשה של ההורים לאורך שנים. עקב כך, התחום הופך להיות אחד התחומים העיקריים בהם מוגשות תביעות כאלו. בנוסף להיריון, ישנו אירוע הלידה שמתבצע בדרך כלל בבתי חולים. התערבות לא נכונה של הצוות, יצירת מצוקה עוברית שלא אובחנה בזמן, פגיעה באם ובגופה ועוד. כל אלו מובילים בדרך כלל בתחום התביעות האלו.
• ניתוחים אסטתיים – התחום הפופולרי הבא הינו תחום הניתוחים האסטתיים הידוע כניתוחים פלסטיים. על עף תהליך סדור והסכמים שנעשים לפני הניתוח, יש לא אחת מקרים קשים שמביאים לתוצאות בלתי רצויות אשר גורמות עוגמת נפש רבה לאדם עקב מראה בעייתי או עקב תופעות לוואי קשות כתוצאה מניתוח או שימוש לקוי ורשלני בחומרים.
נוספים לכך שגיאות במתן ראוי של תרופות, אבחון לקוי של גידוליים ממאירים ועוד.

מה ניתן לקבל בתום התהליך

במידה והליך התביעה עבר בהצלחה מתקבל ברוב המקרים פיצוי כספי. גובה הסכום נקבע על ידי התובע, שדורש אותו בכתב התביעה עצמו. חשוב לדעת שלא בכל מקרה בית המשפט פוסק על סכום הפיצוי הנקוב ורשאי לשנותו בהתאם לממצאי התביעה. כדי להבין יותר לעומק האם אתם זכאים לפיצוי על רשלנות רפואית עליכם להיעזרת בשירותי של עורך דין רשלנות רפואית עם מומחיות בתחום הזה ולקבל מיד אינדיקציה האם משתלם לצאת לדרך ולתבוע את הרופא המדובר.
מישהו ממשפחתכם חווה רשלנות רפואית פנו אל עורך דין משפחה.
עו"ד איריס גרבר

עורכת דין ונוטריון, איריס גרבר, הינה עורכת דין מומחית בתחום דיני המשפחה, על כל תחומיו השונים, בעלת תואר ראשון בכלכלה וקרימינולוגיה B.A ובעלת תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם אוניברסיטת בר אילן, חברה בלשכת עורכי הדין ובעלת רישיון עריכת דין משנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: