תרומתו של עורך דין במסגרת עסקת מקרקעין

עורך דין מכירת דירה

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

צדדים לעסקת מכר רצוי שיוועצו טרם החתימה על הסכם מכר של נכס מקרקעין או הסכם רכישת נכס מקרקעין בעורך דין המתמחה בדיני המקרקעין.

היוועצות עם עורך דין מקרקעין הינה קריטית לעיתים בכל הקשור להימנע מתקלות בלתי רצויות.

חתימה על הסכם מכר של דירה הינה בדרך כלל ארוע מכונן אצל משפחה רגילה וניסוח קלוקל של הסכם מכר דירה או אי הבנה בתחום המיסוי הכרוך במכר או ברכישת דירה, עלול לגרום לנזקים קשים ביותר.

מעבר לניסוח חוזה המכר או חוזה הרכישה של דירת מגורים, חשוב מאד להקפיד על מספר תנאים בסיסיים. בין היתר, חשוב ביותר להקפיד להבין את מסגרת הזמנים של תשלומי התמורה בגין המכירה ולנסחם בצורה ברורה ובהירה, חשוב מאד להגדיר מהו מועד המסירה של הדירה לצד הרוכש ומה התנאים לקבלת הדירה, וכמובן חשוב מאד לקבוע מהו מחירה הסופי של הדירה.

 

לאחר חתימת הסכם המכר, יש צורך להקפיד על דיווחה של העסקה לרשויות מס שבח מקרקעין ובמועד. יש צורך להקפיד על מילוי דקדקני של הטפסים המתאימים, לשלם ובמועד את תשלום מס הרכישה (ככל שקיים) וכן לרשום הערת אזהרה על מנת שחלילה לא תבוצע עסקה נוגדת לעסקה שנערכה בין הצדדים.

אם חלילה קיימים עיקולים או כל מניעה אחרת לקיום העסקה יש צורך לוודא את הסרתם.

בנוסף, ככל שקיים הצורך מצד הרוכש לקחת הלוואה או משכנתא לצורך תשלום חלק מהתמורה, יש צורך לוודא להקפיד ולבדוק את טופסי הבנק למשכנתאות ולבצע תיקונים ככל שנדרש.

אם קיימת משכנתא קודמת על הנכס, יש צורך לוודא את ביטולה והדרך הטובה ביותר היא ביצוע של תשלום של חלק מהתמורה לכיסוי מלא של אותה יתרת הלוואה מובטחת במשכנתא.

עורך דין מקרקעין כמי שמתמחה בתחום זה אמור ללוות את רוכש הדירה או את מוכר הדירה, עד הגעה לחוף מבטחים והשלמת העסקה.

ולסיום, אין לזלזל בחשיבות קבלת יעוץ משפטי מעורך דין מקרקעין בעת ביצוע עסקת מכירה או רכישה של דירת מגורים.

ראה עוד: עורך דין לענייני קניית דירה

עו"ד מוטי גרטל

מוטי גרטל, עורך דין ונוטריון, מוטי גרטל, בעל תואר ראשון בהצטיינות במדע המדינה, B.A מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם המכללה למנהל, חבר בלשכת עורכי הדין ובעל רישיון לעריכת דין מאז שנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: