לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

דירת מגורים, נכס מקרקעין, הינה מעצם טיבה, נכס יקר ערך, אשר יש להתייחס לרכישתו בחרדת קודש של ממש, ומכאן החשיבות בביצוע בדיקות מוקדמות טרם חתימה על הסכם קניה של נכס מקרקעין.

חשוב ביותר, להיוועץ עם עו"ד קנית דירה אשר התמחותו הינה תחום זה (להלן:"עורך דין קניית דירה"), בעת קנית דירה. בדרך זאת קונה דירה מונע מעצמו עוגמת נפש וחלילה בעיות משפטיות מורכבות, שבחלקן עשויות להתגלות רק לאחר החתימה על הסכם לקניית דירה.

על עו"ד קנית דירה לבדוק, בין היתר, את המצב המשפטי והרישומי של הנכס (בלשכת רישום המקרקעין, מינהל מקרקעי ישראל או בחברות המשכנות השונות), לעיין בנסח טאבו או באישור הזכויות על מנת לראות האם הזכויות בדירה אכן רשומות על שם המוכר.

בנוסף, על עורך הדין לוודא בגופים השונים, דוגמת, לשכת רישום המקרקעין (או בשמו בשפת העם "הטאבו"), מינהל מקרקעי ישראל, רשם המשכונות ו/או בגופים אחרים האם קיימים שעבודים ו/או עיקולים לטובת צד ג'.

קיים צורך גם לבדוק בעיריה ו/או בועדה לתכנון ובניה את מצב הזכויות בהקשר לדירה, האם קיימים היטלים שונים, האם קיים חוב בגין היטל השבחה על הנכס וכו'.

עורך דין מקרקעין

יוועצות עם עורך דין קניית דירה שתחום מומחיותו היא עריכת חוזי מכר וביצוע בדיקות מוקדמות אלה, עשויות למנוע מקונה סביר עוגמת נפש וחלילה הפסד כספי מיותר, שכן עורך הדין מודע להוראות החוק השונות והמשתנות הקיימות בתחום סבוך זה ועשוי למנוע ו/או לפתור בעיות שונות אשר עלולות להתעורר היה ולא יינתן יעוץ שכזה.

עורך דין ונוטריון מוטי גרטל שהינו מומחה בתחום המקרקעין, הינו בעל ותק רב שנים בעריכת חוזי רכישה של דירות מקבלן ודירות מיד שניה והינו מקפיד במסגרת הסכם קנית דירה על זכויות קונה הדירה ומלווה אותו משפטית עד לרישום הזכויות על שמו.

לסיכום – חשוב מאד לבצע בדיקות מוקדמות ולהיוועץ עם עורך דין קניית דירה בעת רכישת דירה. בדרך זאת קונה דירה מונע מעצמו עוגמת נפש וחלילה בעיות משפטיות מורכבות, שבחלקן עשויות להתגלות רק לאחר החתימה על הסכם לרכישת דירה.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: