מהי משמורת משותפת על ילדים?

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

המונח משמורת משותפת משמעו כי לשני ההורים יש אחריות משותפת על ילדיהם, על גידולם וטיפוחם של הילדים, ואין המדובר בהורה יחיד אשר מקבל משמורת בלעדית על הילדים ואחראי להם ביום יום באופן בלעדי.

משמורת משותפת בין ההורים על ילדיהם אינה מתאימה בכל מקרה.

הדבר אפשרי מקום, שבו, בראש ובראשונה, קיימים הורים, נאורים, אשר טובת הילד הינה בראש מעייניהם ואשר מבינים כי רצוי שהמאבקים ביניהם או הפרידה זה מזו לא צריכים למנוע מילדיהם המשותפים, אפשרות של המשך חיים עם שני הורים. אמנם שני ההורים, לא מתגוררים עוד יחד תחת קורת גג אחת, אבל ממשיכים להתגורר כל אחד בנפרד, עם ילדיהם המשותפים.

במצב דברים זה קיימים למעשה שני בתים, במקום בית אחד לילדים, אבל כל ילד רואה בכל בית כעולם ומלואו.

מכאן, שניתן לראות במצב דברים זה כאידיאל אליו ניתן לחתור במצב בו הורי הילדים נפרדים זה מזו ו/או מתגרשים.

אלא שלעיתים, אין אפשרות לקיים זאת ולא ניתן להביא למצב של קיום משמורת משותפת בכל מקרה. לעיתים, אין הדבר אפשרי כי כל הורה מתגורר מרחק רב מההורה השני, לעיתים קיימת מחלוקת בין ההורים שאינה מאפשרת קיום מצב זה, לעיתים יש רצון של אחד מההורים לשפר מצבו על חשבון ילדיו וכו'.

משמורת משותפת על ילדים

כאשר מתקיים מצב של משמורת משותפת, כי אז למעשה עסקינן אנו בהורים שיש להם חובות ו/או זכויות שוות בכל הקשור לגידול ילדיהם.

בדרך כלל, כאשר שני ההורים אחראים באופן שווה על גידול ילדיהם, כי אז זמני השהיה של כל אחד מהם עם הילדים המשותפים הינם פחות או יותר שווים, ואף חלוקת נטל ההוצאות בין ההורים הופך לשווה יותר.

בתקופה האחרונה החל שימוש גדל והולך במונח של הורות משותפת. הדבר נובע מההבנה ומהראיה המודרנית של תפקיד ההורים בחינוך ילדיהם.

שימוש במונח זה או במשנהו אינו משנה את הצורך של ההורים להפנים ולהבין כי טובת הילדים הינה מעל הכל, והבנה זאת תתרום להתפתחות תקינה וטובה של הילדים המשותפים. וזו למעשה אמורה להיות המטרה של כל הורה והורה.

ראה עוד: עורך דין לענייני גירושין

עו"ד איריס גרבר

עורכת דין ונוטריון, איריס גרבר, הינה עורכת דין מומחית בתחום דיני המשפחה, על כל תחומיו השונים, בעלת תואר ראשון בכלכלה וקרימינולוגיה B.A ובעלת תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם אוניברסיטת בר אילן, חברה בלשכת עורכי הדין ובעלת רישיון עריכת דין משנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: