לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

רכישת דירה ו/או נכס מקרקעין הינו אירוע חשוב בחיי כל אדם  לכן, חשוב מאד לשקול היטב עת כל השיקולים הנדרשים בעת בחירת עורכי דין מקרקעין.

עורך דין מקרקעין מעצם העניין הינו עורך דין שמתמחה בתחום הנדל"ן והמקרקעין, עורך דין נדלן מעורה בכל הכרוך בתחום סבוך זה. תחום המקרקעין כולל בחובו, בין היתר, את תחום מכר הדירות, השכרת הדירות, בניה רוויה לעומת בניה לא רוויה של דירות, שיפוץ נכסי מקרקעין, השבחת נכסי מקרקעין, רכישת נכס מקרקעין מאדם פרטי או מחברה קבלנית וכך הלאה.
חשוב מאד כי עו"ד מקרקעין אליו פניתם, יבין במדויק מהי העסקה אותה הנכם מתכוונים לבצע, יסביר לכם את ההשלכות של ביצוע אותה עסקה ויהיה מסוגל לתת לכם חלופות שונות בהתאם לצורך.

מה זה מקרקעין?

חוק המקרקעין, תשכ"ט – 1969, הינו חיקוק ספציפי וחשוב לעניין דיני מקרקעין. בהתאם לחוק המקרקעין, מקרקעין מוגדרים כנכסים שאינם מיטלטלין. כלומר, קרקע, וכל הבנוי והנטוע עליה. עורך דין מקרקעין בישראל יטפל בדרך כלל בעסקאות מכר ורכישת זכויות בדירות מגורים שונות ומגוונות. המדובר בדירות הרשומות במסגרת גופים שונים ומגוונים. בעיקרו של דבר המדובר בלשכת רישום המקרקעין (הטאבו), או דירות מגורים הרשומות ברשות מקרקעי ישראל (מנהל מקרקעי ישראל) או דירות הרשומות במסגרת החברות המשכנות (כאשר אין רישום בטאבו או ברשות מקרקעי ישראל מסיבות שונות).

תפקידם של עורכי דין מקרקעין

עו"ד מקרקעין בישראל, יטפל בדרך כלל ברישום העברת זכויות במקרקעין ובכל הקשור לרישום בתים משותפים. בנוסף, עורך דין נדל"ן ילווה את קונה הדירה בכל הקשור לרישום הערות אזהרה לטובת הקונה, ורישום הערות הקשורות בלקיחת משכנתאות, מבנקים למשכנתאות שונים, לצורך ביצוע תשלומים בהתאם להסכמי המכר השונים.

עורך דין נדל"ן במסגרת עבודתו, נדרש לבצע בדיקה מקדימה ומקיפה לפני ביצוע העסקה עוד טרם החתימה על ההסכם, של נכס המקרקעין ברשויות השונות (עירייה, טאבו, רשות המקרקעין, חברות משכנות וכיוצא באלה). חשוב ביותר כי עורך דין מקרקעין בפתח תקווה לדוגמא יקפיד למלא אחר הוראות דיני המקרקעין כהלכתם, ובכך למנוע תקלות ועוגמת נפש לקונה. בין היתר עורכי דין מקרקעין נדרשים לבדוק היטב את חוזה המכר אשר עליו תחתמו, לתת הערות ו/או תוספות לחוזה ואף לוודא האם נדרש תיקון לחוזה המכר ולהבהיר לרוכש הדירה ו/או למוכר הדירה, אותו מייצג במסגרת אותה עסקה, מהם הדגשים המיוחדים לעסקה הספציפית. בכלל, מה נדרש ממנו, כיצד עליו להיערך מבחינת תשלום כספים (קונה דירה) ומועד פינוי הדירה (מוכר הדירה).

עורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין ילווה את העסקה מתחילתה ועד סופה. עורך דין אשר בחרתם כי ייצגכם במסגרת עסקת מקרקעין מסוימת, ילווה את הקונה או המוכר, משלב עריכת הסכם הרכישה ו/או הסכם המכר, בהמשך – שלב דיווח העסקה לרשויות מס שבח והמקרקעין, עורך דין נדל"ן נדרש לוודא תשלומי מס הרכישה כפי שנקבע וביצוע התשלומים במועד שנקבע בהליך עריכת ההסכם, וימשיך ללוות אתכם עד לשלב רישום הנכס על שמכם.

עורך דין מקרקעין חייב להכיר את נושא מיסוי עסקאות המקרקעין על בוריה. לכל עסקה במקרקעין קיימים היבטי מס, שמבלי להכיר אותם, עלולים להיגרם למבצע העסקה נזקים לא פשוטים.
כאשר הנכם חותמים על הסכם שכר טרחה עם עורך דין לצורך טיפול בנושא מכר או רכישת נכס מקרקעין, חשוב ביותר להגדיר במפורש בהסכם שכר הטרחה את היקף הטיפול המשפטי ולהגדיר, ככל הניתן, תשלום בעבור כל טיפול באופן נפרד. ענין זה חשוב להבהיר מראש על מנת למנוע בעיות מיותרות בהמשך.

הקשר בין תביעות בתחום דיני משפחה לבין הסכמי מקרקעין

לעיתים קרובות בתחילת סכסוך משפטי בתחום דיני המשפחה, מגיש צד מסוים כנגד משנהו תביעות שונות כגון תביעת מזונות, תביעת משמורת ותביעה רכושנית הכוללת את נושא פירוק שיתוף בדירת מגורים. כאשר עורך דין בפתח תקווה ובתחום דיני המשפחה מכין את הגנת הלקוח מפני תביעה לפירוק שיתוף בדירת מגורים, רצוי מאד כי יהיה עורך דין דיני מקרקעין, המעורה בתחום המקרקעין, שהינו תחום סבוך ומורכב ביותר. פעמים רבות בית המשפט לענייני משפחה, ממנה את אותו עורך הדין מקרקעין המייצג לקוח במסגרת תביעה לפירוק שיתוף בדירת מגורים, ככונס נכסים למכירת אותה דירת מגורים. הטעם לכך, כי הצדדים אינם משתפים פעולה ביניהם ונדרש טיפול משפטי מהיר ויעיל של צד ג', שאחרת לא ניתן יהיה לבצע את מכר הדירה. במצב דברים זה, כונס הנכסים שמתמנה כאמור על ידי בית המשפט לענייני משפחה, חייב שיהיה מעורה בתחום המקרקעין ולפעול בדיוק כמו עורך דין נדלן לכל דבר ועניין.רק עו"ד מקרקעין במצב דברים שכזה יוכל לנווט את הספינה בים הגועש, ולהביאה לחוף מבטחים שהוא מכר הדירה וחלוקת הרכוש המשותף כולו בין הצדדים.

לסיכום, רצוי לשכור את שירותיו של עורך דין בתחום דיני משפחה שהינו גם עו"ד נדלן, אשר יוכל לתת מענה טוב לכלל הסוגיות העומדות על הפרק, לרבות מכירת דירת המגורים המשותפת.

שכר טרחה של עורך דין מקרקעין

גובה שכר הטרחה המתבקש בתחום המקרקעין הינו רכיב חשוב בשיקול של בחירת עורכי דין מקרקעין לביצוע העסקה, אולם אינו השיקול החשוב ביותר. חשוב לבחור עורך דין אשר הינו מנוסה בתחום, עו"ד מקרקעין שביצע עסקאות דומות ולוודא קבלת המלצות טובות מלקוחות שהתקשרו עמו והיו מרוצים מהטיפול המשפטי ואשר אתם מרגישים כי הוא מבין את דרישותיכם ואת מהות העסקה.

שכר הטרחה נקבע על פי מגוון פרמטרים ביניהם: שווי הנכס, קשיים בתהליך הרכישה או המכירה, נסח טאבו, נכסי צוואות ועוד. שכר הטרחה של עו"ד מקרקעין נע בין 0.5% לבין 2% מהסכום הכולל של העסקה.

משרדנו מתמחה בתחום המקרקעין, וחרט תחת דגלו את דגל המצוינות והמקצועיות. משרד עו"ד מקרקעין גרטל גרבר – הינו משרד עורך דין מקרקעין בפתח תקווה אשר מתמחה בנושא המקרקעין.

על עורך דין מקרקעין בפתח תקווה מוטלת אחריות רבה, להיות מקצועי בכל צעד משפטי בנוגע לנכסי מקרקעין, וזהו  שירות שאנו כמשרד עורכי דין מקרקעין בפתח תקווה מעניקים. בכל שאלה ופניה בנידון נשמח לעזור ולתת מענה.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: