כמה עולה הסכם גירושין?

תביעת מזונות מביטוח לאומי

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

התשלום להסכם גירושין מורכב מכמה פרמטרים. היכרות עם הפרמטרים האלה יכולה לעזור למי ששואל את עצמו כמה עולה הסכם גירושין ולמי שמתלבט לגבי עורך דין דיני משפחה. בפועל, התהליך עצמו מתחיל עם פגישת ייעוץ עורך דין אך הוא כולל עוד המון פגישות שבהן עורך דין גירושין מלווה את בני הזוג. בין לבין, יש להכניס לחישוב גם ייצוג משפטי בהליך גירושין ממושך ואת ההוצאות הנלוות עבור תביעת מזונות או תביעת רכוש.

התשלום להסכם הגירושין מושפע בעיקר ממשך הזמן שלוקח לנהל את התיק. היות ועורך דין משפחה גובה שכר טרחה לפי שעה, תהליך גירושין ארוך מייקר משמעותית את ההסכם שבסופו של דבר הצדדים יידרשו לחתום עליו. בנוסף, צריך לבדוק האם קיים הסכם ממון או לא: במידה ויש הסכם ממון, תהליך הגירושין אמור להיות קצר יותר והמחיר שלו נמוך בהתאם.

האם נדרש ייצוג בבית המשפט?

בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא בכל תביעת מזונות או תביעת רכוש נדרש ייצוג בבית המשפט. יש צורך בייצוג רק כאשר אין הסכם ממון, כאשר בני הזוג לא מגיעים להסכמה או כאשר קיימת מחלוקת שדורשת הכרעה חוקית ברורה. בכל שאר הנסיבות, בני הזוג יכולים להסתפק במעורבות של עורך דין גירושין שמייצג את האינטרסים שלהם.
פגישת ייעוץ עורך דין היא דרך טובה לבחון כל מקרה לגופו ולהיכנס לעובי הקורה. במהלך פגישה עם עורך דין דיני משפחה בעל ניסיון ניתן לבדוק את התוקף החוקי של הסכם ממון, לברר לגבי המשמעות של תביעת מזונות מבחינת הילדים ולוודא את האופציות שעל הפרק מבחינת תביעת רכוש. לאחר פגישת הייעוץ, כל שנותר הוא גם להחליט לגבי הצורך בייצוג בבית המשפט – לרבות העלויות הכרוכות בכך.

במילים אחרות, ייצוג בבית המשפט מייקר את העלות המצטברת של הסכם גירושין. אם רוצים לחסוך בהוצאות ובזמן, צריך מלכתחילה לחתום על הסכם ממון וללבן מחלוקות רגישות. במידה ואין הסכם כזה, רצוי להתייעץ עם עורך דין לגבי האופן שבו מנוסח חוק יחסי ממון והשפעתו על גירושין בין בני זוג.

כך חוסכים בהוצאות בלי להתפשר על תוצאות

לעלות המצטברת של הסכם גירושין צריך להוסיף את העמלות ואת התשלומים לבתי המשפט ולמשרד המשפטים. החדשות הטובות הן שמדובר על סכומים אחידים שמתעדכנים אחת לתקופה מסוימת על ידי משרד המשפטים וחלים על כולם, מה גם שניתן לחסוך אותם בהליך גירושין קצר.

השאיפה היא בכל מקרה לקבל ייצוג משפטי בהליך גירושין רק כאשר יש בכך צורך ולערב עורך דין גירושין כמה שיותר מוקדם. בעזרת מעורבות של גורם אובייקטיבי כמו עורך דין משפחה ניתן לתכנן בקפידה את הליך הגירושין ולחסוך בהוצאות בלי להתפשר על תוצאות או על הזכויות של הילדים, בני הזוג והמשפחה המורחבת.

עו"ד איריס גרבר

עורכת דין ונוטריון, איריס גרבר, הינה עורכת דין מומחית בתחום דיני המשפחה, על כל תחומיו השונים, בעלת תואר ראשון בכלכלה וקרימינולוגיה B.A ובעלת תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם אוניברסיטת בר אילן, חברה בלשכת עורכי הדין ובעלת רישיון עריכת דין משנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: