אישור או שלילת כתובה

ביטול כתובה

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

בימינו במדינת ישראל, המסמך הרשמי הקושר בין שני בני זוג ומוכר על ידי המדינה ועל ידי הרבנות הוא הכתובה. הכתובה הינה מסורת עתיקת יומין המגיעה מן היהדות ומהווה גם כיום מסמך מרכזי הקושר בין שני בני זוג ביום חתונתם. הכתובה נכתבת לפני החתונה ומוקראת במהלכה, במעמד החופה כאשר שני בני הזוג נוכחים. בכתובה מפורטות חובות הבעל כלפי אשתו ובעיקר התחייבות כספית של הבעל כלפי האישה, במקרה שיגרש אותה. הסיבה העיקרית לכך היא שלא יהא קל על הבעל לגרשה.

ענייני הכתובה נידונים אך ורק בבית הדין הרבני, אשר לו הסמכות הייחודית לדון בכך.

חשוב לדעת שאין לזלזל בכתובה מכיוון שהכתובה הינה הינו מסמך משפטי מחייב לכל דבר ועניין. דווקא בשנים האחרונות בית הדין הרבני מחייב במקרים לא מעטים, את הבעל, בתשלום הכתובה לאשה כתנאי לקבלת הגט.

אישור למתן או שלילת כתובה על ידי בית הדין הרבני

דרישה לגירושין, למשל, ללא כל עילה שבדין, תביא לכך שלא בהכרח בית הדין יחייב האישה במתן גט לבעל אלא אם יאות לשלם את כתובתה. במקרים אלו יש לפנות אל עורכי דין גירושין מקצועיים אשר יכוונו את התהליך, יתנו ייעוץ ויסייעו בבניית הדרך הנכונה ביותר. עורך דין גירושין הוא הכתובת המקצועית והחכמה ביותר למציאת התשובות הרלוונטיות לכל מקרה באשר הוא בנוגע לגירושין. חשוב לדעת כי טענה לחוסר התאמה או חוסר אהבה לא יהוו סיבות מספקות מבחינת בין הדין הרבני.

ישנם מקרים בהם אין סיבה ממשית לגירושין מבחינת בין הדין הרבני אולם כן יינתן גט. מקרים אלו כוללים חוסר עניין משני הצדדים במערכת הנישואין ורצון הדדי לסיים את הקשר. ישנם מקרים בהם היה ניתן לחייב הבעל במתן גט לאישה אולם קשה להוכיח את הדבר. במקרים של בגידה, למשל, בהם אין הוכחה מובהקת לדבר הבגידה, בית הדין הרבני לא ימהר לחייבבגט. במקרים אלו חשוב ביותר לפנות אל משרד עורכי דין גירושין ולקבל את הייעוץ המתאים לקראת התחלת תהליך.

עורכי דין גירושין יעניקו את התמיכה המלאה במקרים לא ברורים או במקרים בהם הצד המעוניין בגירושין מבולבל ואינו יודע מה הוא הדבר הנכון ביותר מבחינה משפטית. יתרונו של עורך דין גירושין הוא התמיכה המשפטית, אולם לא רק. במקרים רבים מעניקים עורכי דין גירושין תמיכה והכוונה מבחינה רגשית תודות להיכרותם המעמיקה עם החוק ועם השלכותיו.

עילות למתן או שלילת כתובה

עילות למתן או שלילת כתובהעילות היכולות להביא לחיוב הבעל בגט וקבלת הכתובה, יכולות להיות בגידת הבעל (כשיש הוכחה מוצקה), מום או בעיה רפואית שלא סיפר לאשה טרם הנישואין, אי יכולת לתפקד מינית, התמכרות לסמים/אלכוהול/הימורים וכד', אלימות מסוג כלשהו ועוד.
עילות היכולות לחייב אשה בגט ולשלול כתובתה, יכולות להיות בגידת האישה, אי יכולת להוליד, אי רצון לקיום יחסי אישות, הסתרת בעיה בריאותית, טרם הנישואין, עזיבת הבית ללא אמתלא מבוררת (סיבה מוצדקת), אי קיום חיוביה כלפי הבעל ועוד.
על מנת לתכנן בצורה הטובה ביותר את האסטרטגיה של הגירושין, יש לפנות לעו"ד גירושין אשר יפרט, טרם תחילת התהליך באילו צעדים לנקוט וממה להימנע.

עו"ד איריס גרבר

עורכת דין ונוטריון, איריס גרבר, הינה עורכת דין מומחית בתחום דיני המשפחה, על כל תחומיו השונים, בעלת תואר ראשון בכלכלה וקרימינולוגיה B.A ובעלת תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם אוניברסיטת בר אילן, חברה בלשכת עורכי הדין ובעלת רישיון עריכת דין משנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: