דברים שכדאי לדעת על איחוד משפחות

כל מה שצריך לדעת על איחוד משפחות

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

מהו איחוד משפחות?

לכולנו חשוב לחיות בקרבת המשפחה שלנו, אך ישנם מצבים בהם נמנעת מאיתנו אפשרות זו, בין אם בשל הגירה למדינה אחרת של מי מהמשפחה ובין אם בשל שינויי גבול היסטוריים. כך, איחוד משפחתי הוא מושג המתייחס להגירה של אחד מבני המשפחה אל מדינת היעד בה נמצאת שאר משפחתו, במטרה להתאחד איתם ולקיים חיי משפחה נורמטיביים.
בישראל, כל יהודי המעוניין להתאחד עם משפחתו, יכול לבצע זאת ללא בקשה והליכים מיוחדים וזאת בשל חוק השבות. אך כשמדובר בבקשת איחוד משפחות של אינם יהודים, הרי שעליהם להגיש בקשה לקבלת אישור מתאים.

האם קיימים תנאים מקדימים לאיחוד משפחות?

כדי להגיש בקשה לאיחוד משפחות, חייבים להתקיים מספר תנאים הכרחיים, ביניהם: על בן הזוג להחזיר באזרחות ישראלית וכן שהאיחוד אינו מהווה סכנה ביטחונית ו/או פלילית לישראל. בנוסף, קיימים תנאים מיוחדים גם במקרים הבאים:

• בקשות איחוד משפחה של פלסטינים – בקשות אותן ניתן יהיה לאשר בהתקיים חריג גיל (נשים מעל גיל 25 וגברים מעל גיל 35), חריג מטעמים הומניטריים מיוחדים וחריג בשל מעמד קבע שאושר לפני שנת 2003.
• בקשות איחוד משפחה עם ילדים קטנים – ילדים עד גיל 14 יכולים לקבל אישור מיוחד לשהות בישראל עם משפחתם.

איך מגישים בקשה לאיחוד משפחות?

את בקשת איחוד המשפחות יש להגיש ללשכת רשות האוכלוסין וההגירה הקרובה אליכם, את בצירוף מסמכים רלוונטיים, דוגמת תמונות דרכון, צילום תעודת זהות של האזרח הישראלי, הוכחות על הקרבה המשפחתית, מכתב המפרט היטב את הבקשה וכן כל מסמך אחר, העשוי לתמוך בבקשת איחוד המשפחות.

עורך דין איחוד משפחות

צביונה ואופייה המיוחד של מדינת ישראל, הופך את הנושא הרגיש ממילא של בקשות איחוד המשפחות של אינם יהודים, לתהליך משפטי בירוקרטי וסבוך למדי, מה עוד, שחובת הוכחת התנאים ההכרחיים המוזכרים לעיל, מוטלת על מגיש הבקשה. לפיכך, כדי להימנע מטעויות שיובילו לדחיית הבקשה, מומלץ להיעזר בעורך דין איחוד משפחות מקצועי.
בנוסף, ישנם מקרים בהם נוכחותו של עורך דין איחוד משפחות היא בגדר חובה, כמו במקרים בהם מגיש הבקשה הוא שוהה בלתי חוקי, הנמצא באחד ממתקני רשות האוכלוסין וההגירה.

עו"ד איריס גרבר

עורכת דין ונוטריון, איריס גרבר, הינה עורכת דין מומחית בתחום דיני המשפחה, על כל תחומיו השונים, בעלת תואר ראשון בכלכלה וקרימינולוגיה B.A ובעלת תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם אוניברסיטת בר אילן, חברה בלשכת עורכי הדין ובעלת רישיון עריכת דין משנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: