החזר מס לגרוש

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

החזרי מס לשכירים במשק הישראלי ניתן לקבל בגין מספר מקרים הכוללים בין היתר שינויים במצב המשפחתי, לרבות, גירושין. במידה וגם אתם התגרשתם במהלך שש השנים האחרונות, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מביניכם לבדוק את זכאותכם לקבלת החזר מס. בדיקת זכאות להחזר מס מתבצעת באמצעות הגשת מספר טפסים שונים המעידים על השינוי בסטטוס האישי שלכם בנוסף לטפסי 106 בגין כל שנת מס עליה אתם מבקשים את ההחזר.

את תשלומי ההחזר ניתן לקבל עבור תקופה של עד 6 שנים רטרואקטיבית ולכן אם גם אתם הייתם מעוברים בהליך גירושין במהלך השנים האחרונות, כדאי לכם לבדוק את זכאותכם לקבלת החזר מס. כידוע, במדינת ישראל גובה מס ההכנסה אותו אנו נדרשים לשלם מחושב על בסיס שנתי ולכן במקרים בהם חל שינוי במצבכם האישי כתוצאה מהליך גירושין,

קרוב לוודאי שתהיו זכאים לקבלת החזר מס במקרים בהם ימצא כי תשלום המס אותו שילמתם לאורך שנת המס או שנות המס האחרונות הינו גבוה מהסכום אותו הייתם לשלם בפועל. החישוב מתבצע על ידי רשויות מס, כאשר תשלומי ההחזר (במידה ויימצא כי אתם זכאים לו) מועבר ישירות לחשבון העו"ש הפרטי שלכם.

החזר מס לגרוש וזכויות נוספות

החזר מס לגרוש במסגרת החזרי מס לשכירים מהווה חלק מהזכויות העומדות לרשותכם במידה וגם אתם מוצאים את עצמכם בהליך גירושין. למיצוי מלוא הזכויות להן אתם זכאים אנו ממליצים לכם להיוועץ עם עורך דין לגירושין המלווה אתכם לאורך הליך הגירושין ובאמצעותו להיחשף למכלול הזכויות העומדות לרשותכם. זכויות אלו כוללות בין היתר זכאות למענק לימודים לגרוש/ה מהמוסד לביטוח לאומי, הנחה בארנונה וזכויות נוספות המוענקות לציבור הגרושים והגרושות במדינת ישראל.

את הזכויות השונות העומדות לרשותכם תוכלו למשש עוד בשלב הליכי הגירושין או לאחריהם, כאשר הדרך המומלצת ביותר למיצוי מלוא הזכויות העומדות לרשותכם לאחר הגירושין היא באמצעות היוועצות עם משרד עורכי דין המתמחה בנושא.

הליך הגירושין הינו הליך מורכב המהווה למעשה את סיומו של פרק אחד בחייכם ובמקרים רבים האנשים המעורבים בו אינם מודעים למכלול הזכויות העומדות לרשותם וזאת מכיוון שהם עסוקים וטרודים בסיום תהליך הגירושין ושמירה על זכויותיהם בכל הנוגע לנושאים השונים הנלווים להליך הגירושין, לרבות, ענייני משמורת וזמני שהות, תשלום מזונות אישה וילדים, אופן חלוקת הרכוש המשותף וכדומה.

ליווי מקצועי של עורך דין גירושין יכול לסייע לכם להתמודד גם עם הסוגיות השונות הנלוות להליך הגירושין עצמו וגם למיצוי מלוא הזכויות העומדות לרשותכם לאחר סיומו של הליך הגירושין, כאשר אחת מהם הינה החזר מס לגרוש השכיר או לגרושה השכירה. זכות זו הינה אחת מהזכויות הכספיות המוענקות לכם מטעם רשויות המס, כאשר זכות נוספת הינה שינוי במדרגת המס הקבועה לכם עקב מעמדכם האישי החדש כגרושים או גרושות.

עו"ד מוטי גרטל

מוטי גרטל, עורך דין ונוטריון, מוטי גרטל, בעל תואר ראשון בהצטיינות במדע המדינה, B.A מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם המכללה למנהל, חבר בלשכת עורכי הדין ובעל רישיון לעריכת דין מאז שנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: