כמה עולה עורך דין לרכישת דירה?

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

העלות האמיתית של רכישת דירה מגלמת בתוכה גם את המחיר החוזי שנקבע בין המוכר ובין הקונה וגם את ההוצאות הנלוות. בין יתר ההוצאות הנלוות, כדאי בעיקר לשים לב לעלויות של העסקת שירותי עורך דין. בעזרת היכרות מוקדמת עם טווח המחירים שאותו צריך לשלם עבור שירותי עריכת דין ניתן לעמוד במסגרת התקציב ולסיים את העסקה על הצד הטוב ביותר.

על אף האמור לעיל, המחיר הוא לא הפקטור היחיד שקובע איזה עורך דין כדאי לבחור על מנת ללוות את התהליך של רכישת דירה. למרות הניסיון לחסוך בהוצאות, חשוב יותר שעורך הדין יהיה אדם מקצועי וישמור על האינטרסים של הלקוחות שלו. בכל מקרה אחר, ניסיון לחסוך על שירותי עריכת דין עלול לעלות ביוקר עבור כל הצדדים המעורבים.

למה יש הבדלים בין עלויות עורך דין?

ראשית, חשוב להבחין בין מקרים של רכישת דירה מקבלן לבין רכישת דירה יד שנייה. כאשר רוכשים דירה מקבלן, רוב השירותים שניתנים על ידי עורך הדין יהיו בסיסיים ויחייבו התנהלות מול הרשויות בלבד. לעומת זאת, ברכישת דירה מיד שנייה עורך הדין בדרך כלל צריך להתנהל גם מול הצד השני ולכן הוא גובה עבור זה תוספת מחיר.
שנית, המחיר של שירותי עורך דין מושפעים מההגדרה של נכס נדלני ומההבדלים בין פנטהאוז למכירה לבין בית פרטי רגיל. עורך דין מחשב עלויות לפי משך הזמן שהוא צריך להשקיע בפרויקט ולפי המחיר לשעה, אך עליו להביא בחשבון את חוק מכר הדירות ואת ההבדל בין קניית דירה קטנה וגדולה. ככל שהדירה גדולה יותר ויש יותר בדיקות שצריך לבצע כדי להגן על הלקוח, המחיר של עורך הדין יעלה. לפיכך, אם רוצים לקבל מחיר המשתלם ביותר רצוי לבדוק מלכתחילה באיזה סוג של עסקה מדובר.

הקצאת עורך דין לבחירת חברת בנייה

רוב האנשים שרוכשים דירה מול חברת בנייה מעסיקים עורך דין עוד לפני שהם חותמים על העסקה. בניגוד לרכישת דירה יד שנייה שכבר עומדת על תילה, בעסקה של רכישת דירה מקבלן ישנה משמעות לפריסת תשלומים ולמועד שבו מקבלים אישור אכלוס ומוסרים את המפתח. אם למשל קבלן או חברת בנייה שמציעים פנטהאוז למכירה לא עומדים בהתחייבויות הללו, משתלם להשתמש בשירותי עורך דין על מנת לתבוע אותם.

בשורה התחתונה, העלויות של עורך דין מקרקעין נקבעות בכל תחום לפי נוסחה יחסית קבועה. מבחינת הלקוחות, מה שכדאי לעשות הוא לבחור עורך דין לאחר הגדרה מסודרת של מסגרת תקציב ותוך התייחסויות להוצאות נלוות של קניית דירה ובהן היטל השבחה או תקנות חוק מכר הדירות. אם משקיעים בכך מספיק זמן ומאמץ, אפשר לקבל את המחיר המשתלם ביותר גם על שירותי עורך הדין וגם על נכס נדלני למגורים או להשקעה.

עו"ד מוטי גרטל

מוטי גרטל, עורך דין ונוטריון, מוטי גרטל, בעל תואר ראשון בהצטיינות במדע המדינה, B.A מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם המכללה למנהל, חבר בלשכת עורכי הדין ובעל רישיון לעריכת דין מאז שנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: