מה עליך לדעת לפני פגישה עם פקידת סעד?

פגישה עם פקידת סעד

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

בית המשפט לעניני משפחה בדרך כלל בדיון הראשון בתביעת משמורת, ולעיתים אף ללא קיומו של דיון, מבקש את התערבותה של פקידת סעד לצורך הכנת תסקיר שיתאר את מצבה של המשפחה, יפרט בדבר אלימות שקיימת, חלילה, בתוך המשפחה, וימליץ בדבר זמני שהות ומי ההורה הראוי שיהיה ההורה המשמורן.

בפועל, קיימות הוראות מפורטות בדבר תפקידו ודרכי עבודתו של עובד סוציאלי לעניין סדרי דין.

כעקרון, ובהתאם לאותן הוראות, עבודתו של עובד סוציאלי לענין סדרי דין צריכה להתמקד בצרכי הקטין.

על פקידת הסעד להיות בעלת נסיון של לפחות 3 שנים בתחום, ולפחות שנה ותק בעבודה בתוך המחלקה לשירותים חברתיים בה אמורה לבצע עבודתה.

לפגישה הראשונה יש להזמין את שני ההורים גם יחד, ובהמשך יש לפגוש כל הורה בנפרד. בנוסף, יש לקיים פגישה נפרדת עם כל אחד מהילדים שגילו עולה על 3 שנים, וכן לצפות באינטראקציה בין הילדים לבין כל אחד מההורים.

בנוסף, יש לערוך ביקור בית אחד לפחות, אצל כל הורה וככל הניתן יש לשאוף שהילדים ישתתפו בביקור זה.

וכן, יש לאסוף נתונים ומידע ממוסדות החינוך, הבריאות והרווחה בקהילה, וכן נתונים ומידע ממטפלים, מוסדות וגורמים רלבנטיים נוספים.

אלו הן רק חלק מההוראות המפורטות, וחשוב מאד כי כל הורה יכיר את ההוראות על בוריין.

עולה אם כן, כי תפקידה של פקידת סעד לסדרי דין הינו חשוב ביותר והמלצותיה משמשות ככלי עזר לקבלת החלטות שיפוטיות.

מסיבה זאת, חשוב מאד גם כיצד מציג עצמו כל הורה בפני פקידת הסעד, על מנת שפקידת הסעד תתרשם ממנו לחיוב.

בין היתר, חשוב מאד כי אותו הורה שנפגש עם פקידת הסעד יציג עצמו ויסביר מה הוא עושה לטובת הילד, ופחות, כמובן ככל הניתן, יתמקד במה ההורה השני לא עושה טוב.

חשוב מאד להציג את הבית כבית נקי, מסודר ומצויד בכל הנדרש לילדים (במיוחד כאשר מדובר על רצון למשמורת משותפת).

חשוב אף לדבר בנחת ולא בתוקפנות לפקידת הסעד, שכן הרושם שמתקבל הינו חלילה שלילי ביותר, ועלול להביא את פקידת הסעד לסבור כי זוהי דרך ההתנהגות הרגילה של אותו הורה אף עם ילדיו.

לסיכום, וחשוב מאד להבין, כי פקידת הסעד עת עורכת התסקיר צריכה לקבל לידיה את מלוא המידע הנדרש, על מנת שתוכל להכין התסקיר. ומסיבה זאת, רצוי מאד להביא בפניה את מלוא המידע הדרוש בדבר צרכי הילדים, התנהגותם, האינטראקציה בין ההורים עם הילדים, וציפיות אותו הורה ביחס למשמורת וזמני שהות.

עו"ד איריס גרבר

עורכת דין ונוטריון, איריס גרבר, הינה עורכת דין מומחית בתחום דיני המשפחה, על כל תחומיו השונים, בעלת תואר ראשון בכלכלה וקרימינולוגיה B.A ובעלת תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם אוניברסיטת בר אילן, חברה בלשכת עורכי הדין ובעלת רישיון עריכת דין משנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: