מכירת דירה על פי צו ירושה

מכירת דירה על פי צו ירושה

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

צו ירושה או צו קיום צוואה מאפשר לאדם למכור את הדירה שקיבל בירושה או את חלקו בדירה שהתקבלה בירושה.

חשוב לדעת כי רישום הזכויות בדירה על שם היורש אינו מהווה עסקה במקרקעין ולא חלה על הירושה חובת דיווח לרשויות המס או תשלום מס.

במידה והיורשים מעוניינים במכירת הדירה למעשה חלות עליהם כל החובות החלות על מוכרי דירה, כגון תשלום מס שבח. במקרים של מכירת דירה כחלק מירושה זכאים היורשים ליהנות מפטור ייחודי שנובע מהעובדה כי המדובר בדירה שהזכויות בה הוקנו למוכר באמצעות ירושה, בכפוף לתנאים שונים. למעשה המוכר נכנס בנעלי המוריש, ופטור ממס שבח יינתן רק אם המוריש היה זכאי לקבל הפטור ממס שבח בעצמו לו היה מוכר הדירה.

מימוש זכויות היורש

קיימים תנאים קבועים בחוק, ולכן רצוי לברר מבעוד מועד האם יש למוכר זכות לפטור מתשלום מס שבח או אם לאו. מאחר ותשלום מס השבח יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים ויותר, רצוי מאוד לברר מבעוד מועד מה הן ההטבות המגיעות למוכר הדירה וכיצד ניתן לנצל את הפטור. באמצעות תכנון נכון של המס ניתן להימנע מתשלום מס שבח או לחילופין לצמצם אותו.

 

פנייה מוקדמת אל עורך דין משפחה

על מנת לוודא ולברר מהן הזכויות המגיעות לאדם במסגרת מכירת דירה מירושה עליו לפנות אל עורך דין המתמחה בתחום זה, באמצעות שירותיו המקצועיים של עורך דין מקרקעין ניתן יהיה לתכנן במדויק את תהליך המכירה ואת תכנון המס.

עוד בטרם המכירה חשוב לוודא את נקיות העסקה. כלומר – חשוב לוודא כי אין חובות על הדירה והיא איננה שייכת ליורשים אחרים. כמו כן חשוב לוודא שאין כל הגבלות על הדירה ושהיא רשומה במסגרת לשכת רישום המקרקעין על שם המוריש או היורשים. בדיקות מקדימות אלו צריכות להתבצע טרם פרסום הדירה למכירה ולפני ביצוע צעד כלשהו.

קיימים מקרים בהם הירושה שייכת למספר אנשים. במקרים אלו לפני המכירה יש לוודא כי כל בני המשפחה מסכימים למכירה על מנת שלא יוגשו התנגדויות ברגע האחרון.

עו"ד מוטי גרטל

מוטי גרטל, עורך דין ונוטריון, מוטי גרטל, בעל תואר ראשון בהצטיינות במדע המדינה, B.A מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם המכללה למנהל, חבר בלשכת עורכי הדין ובעל רישיון לעריכת דין מאז שנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: