מכירת נכס הנמצא בשכירות

מכירת נכס הנמצא בשכירות

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

כשלעיתים בעלי דירות יוצאים מופסדים ואפילו חסרי אונים, גם אם קיים ברשותם חוזה שכירות. לעומת זאת, ישנם מקרים שבהם בעל הדירה מעוניין למכור את הנכס וישנו דייר שאינו מוכן להתפנות מהדירה, מה שגורם לו לעוגמת נפש והפסד, כיוון שמצד אוחד הוא לא יכול להראות לאנשים המעוניינים את הדירה ומצד שני הדייר אינו מוכן לצאת מהדירה ואין באפשרותו להוציא אותו בכוח, אלה רק על פי החוק.

כיצד ניתן לפנות דיירים כחוק?

ברוב המקרים, ידיהם של המשכירים די כבולות מבחינה חוקית, שהרי פינוי שוכרים כחוק הוא משימה שעליה להיעשות על ידי בית משפט, אך ישנה אפשרות נוספת והיא – לשים סעיף בחוזה האומר כי – השוכר מסכים לכך שהמנעול בדירה יוחלף, רק במידה ולא ישלם שכר דירה. אגב, אותו דין חל גם על פינוי הדירה על ידי בעל הדירה ואחסון הציוד והריהוט של השוכר. אך אם לא השכלתם להכניס את סעיף זה בחוזה, יש עוד כמה דרכים הנעשים רק על ידי הגשת צו פינוי הדייר.

בית המשפט דן אך ורק בסעד הפינוי ולכן, בית המשפט מברר קודם האם הדייר רשאי או לא לשהות בדירה. חשוב לציין כי בית משפט אינו דן בנזקים שנגרמו למשכיר, אלה רק בנושא הפינוי של הדייר. לאחר הגשת הבקשה לבית משפט על ידי עורך דין מקרקעין, בית משפט ראשי לתת מתן צו פינוי הבית, גם אם מצבו הכלכלי של המשכיר אינו טוב.

על מנת לתבוע תביעות נוספות על נזקים ועל תשלום דמי השכירות שלא שולמו, יש הגיש תביעה נוספת בהליך נפרד, כמו כן ניתן גם לתבוע נזקים שונים שנגרמו לשוכר.
ישנם מקרים שבהם בעלי דירות נוהגים בצורה פוגענית כלפי הדייר הסרבן, אם זה ניתוק מים, פינוי התכולה, החלפת מנעול ועוד מגוון דרכים נוספות, אך חשוב לציין כי בית משפט רואה את פעילות זאת בעין לא טובה, לכן על המשכיר לפעול רק בדרכים חוקיות לפינוי הדייר מביתו.

עו"ד מוטי גרטל

מוטי גרטל, עורך דין ונוטריון, מוטי גרטל, בעל תואר ראשון בהצטיינות במדע המדינה, B.A מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם המכללה למנהל, חבר בלשכת עורכי הדין ובעל רישיון לעריכת דין מאז שנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: