סרבנות גט וכפייה לגירושין

סיבות למתן גט

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

סרבנות גט הינה מצב בו אחד משני בני הזוג אינו מוכן להתגרש מהשני ולפיכך אינו נותן לו גט. גט הוא האישור הרשמי לגירושין בין בני הזוג ומהווה אסמכתא לפרידה. על פי ההלכה היהודית שני בני הזוג חייבים לתת מרצונם גט וללא התערבות כלשהי של גורם לחיצוני. במקרים רבים כיום הגירושין אינם מתקיימים לפי סדרם ויש צורך בהתערבות חיצונית של עורך דין גירושין על מנת שתהליך הגירושין יתקיים כהלכתו.

במקרים רבים אחד מבני הזוג מסרב לתת גט לבן הזוג השני. במקרים אלו יש לבדוק את מהות הסירוב ובמקרים רבים אף יתבצע תהליך של כפייה על בן הזוג הסרבן – כאשר יוכח כי הסיבה לסירוב אין בה אחיזה במציאות. בית הדין הרבני מעניק במקרים אלו אפשרות להחיל אמצעי כפייה שונים על מנת לממש את הגירושין.את התהליך יש ליזום באמצעות סיועו וליוויו של עורך דין גירושין מקצועי ומנוסה בתחום. עו"ד גירושין ילווה את הבעל או האישה עד לסיום התהליך לשביעות רצון מרבית האפשרית בתהליך.

סיבות למתן גט

סיבות למתן גטעל פי בית הדין הרבני ישנן סיבות רבות המוצדקות לצורך מתן גט: אי יכולת לקיים יחסי אישות, בעיות פוריות וסיבות המפריעות להביא ילדים – הן אצל הגבר והן אצל האישה – מהווים סיבה מוצדקת לגירושין. ישנן לא מעט סיבות המביאות בני זוג בפרידה לסירוב במתן גט. קושי עם רעיון הפרידה, אי מתן מזונות, ניסיון להפעלת לחץ, ניסיון לנקמה ועוד. יש לציין כי תהליך כפיית גט מיוחסת בעיקר לגברים כי הם אלו אשר יכולים להימנע מלתת גט ולסרב לתהליך כולו.

כפיית גט ניתנת לביצוע כאשר אחד משני הצדדים מסרב לקיים את פסק הדין הרבני. במקרים אלו ניתן להוציא צו הגבלת יציאה מהארץ, צו אשר ימנע מהגבר לצאת לארצות אחרות, להחזיק ברישיון נהיגה, לקבל דרכון ועוד.

את ההליך הזה יש לבצע באמצעות ייצוג של עו"ד גירושין לאורך כל הדרך על מנת להשיג את המטרה הרצויה מבלי לעורר וויכוחים מיותרים. במקרים קיצוניים יותר בית המשפט יפסוק כפיית מאסר בפועל על בעל אשר מסרב לתת גט לאשתו.

חשיבות בחירת עו"ד גירושין

בחירת עו"ד גירושין עוד בתחילת התהליך מבטיחה כי לאורך כל הדרך שני הצדדים יימנעו מחילופי דברים לא נעימים. האמצעי הטוב ביותר הוא הסכם גירושין הנערך על ידי עורך דין גירושין מקצועי ומנוסה.

עו"ד איריס גרבר

עורכת דין ונוטריון, איריס גרבר, הינה עורכת דין מומחית בתחום דיני המשפחה, על כל תחומיו השונים, בעלת תואר ראשון בכלכלה וקרימינולוגיה B.A ובעלת תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם אוניברסיטת בר אילן, חברה בלשכת עורכי הדין ובעלת רישיון עריכת דין משנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: