עבירות מין – פשר התופעה

חקירה

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

תופעה חדשה ולא משמחת שהולכת והופכת להיות יותר ויותר נפוצה היא תלונות על ביצוע של עבירות מין בכל מיני רמות וכל מיני סוגים. תמיד יש פרנזי תקשורתי סביב כל פרשיה על עבירות מין. תמיד יש מישהו בעמדה בכירה שנמצא במרכזה של פרשיה סוערת כשאישה אחת או מספר נשים התעוררו ופנו להתלונן עליו כי ביצע בהן עבירות מין. נכון, מדובר בנושא עסיסי למדי בעל אופי רכילותי אך כל כתבות השנאה, הפרסומים המוגזמים, הטוקבקים הקשים והגסים, הצפת הפייסבוק בפוסטים זועמים , הקללות והאיחולים הנוראיים למיניהם גורמים לנזק בלתי הפיך אצל הנאשם ומה הבעיה כאן? שלא תמיד הנאשם בביצוע עבירות מין הוא אכן אשם.

השלכות תלונות השווא על ביצוע עבירות מין

אדם אשר מואשם בביצוע עבירות מין ואינו באמת אשם במעשה שכזה, כל חייו יהרסו באם יהיה עליו עליהום תקשורתי כפי שקורה כאשר פרשיית עבירות מין יוצאת לאור ומתחילה להיות מסוקרת על ידי התקשורת בארץ. שמו של אותו אדם יושחר , ההשלכות לכל המצב ישפיעו לא רק עליו אלא על כל בני משפחתו וקרוביו, הבושה והכלימה איתם הם יצטרכו להתמודד ואף התסכול על כך שאותו אדם מואשם על לא עוול בכפיו וכולם עדיין נגדו יוצרים השלכות קשות מאוד לעתיד

סיבות נפוצות להגשת תלונות עבירות מין

ישנן מספר סיבות בגללן נשים וגברים כאחד פונים להגיש תלונה על ביצוע עבירות מין. כמובן שמעבר לכך, שלא נדע, שמתרחשות עבירות מין מדי יום לצערנו ונשים וגברים מותקפים מינית, מוטרדים או נאנסים יש גם לא מעט מקרים בהם אנשים מחליטים להגיש תלונות שקריות – תלונות שווא על כך שהטרידו אותם מינית או ביצעו בהם עבירות מין, וזאת בגלל שלל סיבות אישיות, זדוניות בחלקן ותמימות בחלקן.

הסיבות התמימות נוגעות לפרשנות אישית של כל אדם לכל סיטואציה. יכול להיות מקרה בו שני עובדים גבר ואישה , קולגות, לצורך העניין יהיו מאוד מאוד מיודדים ויהיו ביניהם פלירטוטים הדדיים, מילוליים ופיזיים על רקע חברי ו'בצחוק' ואז יום אחד הבוס יחליט שהוא מנסה לעשות צעד וינשק את העובדת שלו או יגע בה באופן הנחשב למגע אינטימי, הוא לתומו יחשוב שזה הדדי ושהוא מנסה 'להתחיל' עם האישה', אולי הוא ינסה טיפה באופן בוטה מדי, כי זה באופיו והיא בכלל לא בעניין, כך תפרש מצידה את המקרה לתקיפה ולביצוע עבירת מין. זוהי דוגמא לפירוש של סיטואציה בתמימות יחסית. לעומת זאת, תלונות שווא על ביצוע עבירות מין מוגשות מדי יום בזדון על רקע אכזבה ותסכול רומנטי, אינטרסים כלכליים, קבלת דמי שתיקה או שוחד להגשת התלונה, נקמנות מכל סיבה שהיא ועוד.

ראו גם: עורך דין גירושין בפתח תקווה

עו"ד איריס גרבר

עורכת דין ונוטריון, איריס גרבר, הינה עורכת דין מומחית בתחום דיני המשפחה, על כל תחומיו השונים, בעלת תואר ראשון בכלכלה וקרימינולוגיה B.A ובעלת תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם אוניברסיטת בר אילן, חברה בלשכת עורכי הדין ובעלת רישיון עריכת דין משנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: