עריכת הסכם ממון

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

חוק יחסי ממון מסדיר את יחסי הרכוש שיחולו בין בני זוג במקרה של גירושין או חלילה פטירה. היות והחוק חל על כל הזוגות שנישאו לאחר ינואר 1974, הוא תקף בפועל על מאות אלפי גברים ונשים בישראל. לפי החוק, עם פקיעת הנישואין זכאי כל אחד מבני הזוג למחצית שווי הנכסים שנצברו במהלך החיים המשותפים – החל מבתים, דרך מכוניות וקופות גמל ועד פנסיה וביטוח.

במילים אחרות, חוק הסכמי ממון נועד להסדיר את חלוקת הנכסים באופן ספציפי אך הוא לא מתייחס לכל מקרה בנפרד. אם בכל זאת רוצים לעשות זאת, הדרך היחידה תהיה עריכת הסכם ממון. לכן הסכם יחסי ממון הוא משהו שכדאי להכיר מקרוב וששווה להתייעץ לגביו עם עורך דין.

הסכם גירושין

מתי נדרש לחתום על הסכם ממון?

עריכת הסכם ממון מומלצת כאשר בני הזוג רוצים להחליט מראש באיזה אופן יחולקו הנכסים שלהם, במידה והם מעוניינים שהפעולה תתבצע בצורה שאינה עולה בקנה אחד עם חוק יחסי ממון ובאופן שהוא לא לגמרי שוויוני. במידה וקיימות התלבטויות בסוגיה, ניתן להתייעץ עם עורך דין הסכם ממון לגבי השאלה מה זה הסכם ממון ומתי הוא מתאים.

השאלה מתי מומלץ לערוך הסכם ממון רלוונטית לגברים ונשים בגילאים שונים. בשביל לדעת מה כולל הסכם ממון, צריך לבדוק האם יש בו צורך ובאיזה אופן הוא יכול לשרת את האינטרסים של הצדדים המעורבים במערכת יחסים. באופן עקרוני, הסכם ממון מומלץ כאשר בני הזוג נכנסים אל תוך מערכת היחסים עם נכסים לא שוויוניים – או במקרה שבו מתנהלת מערכת יחסים חדשה לאחר מערכת יחסים שבה אחד מבני הזוג כבר הספיק לצבור נכסים וממון.

האם הסכם ממון משפיע על ההתנהלות השוטפת או רק במקרה של גירושין?

עוד תשובה שנגזרת מתוך השאלה מה כולל הסכם ממון או מתי מומלץ לערוך הסכם ממון, היא באיזה אופן הוא משפיע על ההתנהלות השוטפת. כאמור, במקרה של גירושין מחייב הסכם ממון את חלוקת הרכוש כפי שבני הזוג סיכמו ביניהם – אך אין בזה התייחסות להתנהלות השוטפת.

החדשות הטובות מבחינת בני זוג הן שהסכם ממון לא אמור להשפיע על ההתנהלות השוטפת. בפועל, בני זוג שמתייעצים עם עורך דין הסכם ממון וחותמים עליו על פי החוק בכלל לא אמורים להרגיש אותו לאורך מערכת היחסים אלא רק במקרה של גירושין ופרידה.

מה המשמעות של הסכם ממון מבחינת הילדים?

הסכם ממון מעגן את שלל הנושאים הקשורים לניהול החיים המשותפים של בני הזוג ובהם משמורת ילדים, חינוך הילדים, תשלומי מזונות וכן הלאה. עם זאת, בתי המשפט לענייני משפחה לא מאפשרים לכלול בהסכם ממון הסדרים לגבי ילדים שעוד לא נולדו. אם רוצים לעשות זאת, צריך לבחון את הסוגיה בכלים אחרים ולהתייעץ עם עורך דין.

עו"ד איריס גרבר

עורכת דין ונוטריון, איריס גרבר, הינה עורכת דין מומחית בתחום דיני המשפחה, על כל תחומיו השונים, בעלת תואר ראשון בכלכלה וקרימינולוגיה B.A ובעלת תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם אוניברסיטת בר אילן, חברה בלשכת עורכי הדין ובעלת רישיון עריכת דין משנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: