פתיחת תיק גירושין ברבנות

עורך דין גירושין בפתח תקווה

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

פתיחת תיק גירושין ברבנות מהווה את תחילתו של תהליך הגירושין, תהליך שיכול להיות ממושך ולא פשוט לאף זוג, אך בסופו אמור להתקבל גט ואז מאושר רשמית פירוק הנישואין. על פי החוק בישראל, המוסד היחיד שיכול לתת את האישור לגירושין הוא בית הדין הרבני ולכן זהו הגוף אליו יש לפנות על מנת להגיש בקשה או תביעה לגירושין. במידה ושני בני הזוג מעוניינים להתגרש, הם מגישים בקשה לגירושין. אם רק אחד מבני הזוג מעוניין, הוא מגיש לבית הדין הרבני תביעת גירושין.

כיצד נעשית פתיחת התיק?

פתיחת תיק גירושין נעשית בבית הדין הרבני באזור המגורים. אופן פתיחת התיק תלויה האם מדובר בבקשה משותפת לגירושין או האם זוהי תביעה מטעם אחד מבני הזוג. במידה וזוהי תביעה מצד אחד מבני הזוג, הוא יגיש את תביעתו תוך צירוף פרטים על ילדים משותפים במידה ויש, העילות לגירושין ופרטים מלאים של שני בני הזוג. אם זוהי בקשה לגירושין ממלאים בני הזוג את כל הפרטים, כולל פרטי עורך דין גירושין של כל אחד מבני הזוג הם כבר מלווים על ידי עורך דין. בבקשה יש לפרט את הסיבות בעטיין החליטו להגיש את בקשת הגירושין ואם נחתם הסכם גירושין יש לצרפו. אם טרם ניתן לו תוקף משפטי על ידי בית הדין לענייני משפחה שדן בו, ידון בו בית הדין הרבני והוא זה שיתן לו תוקף.

אגרות לפתיחת תיק

הגשת בקשה או תביעה לגירושין כרוכה בתשלום אגרות. אגרה אחת היא אגרת פתיחת תיק גירושין, שעלותה נכון לכתיבת המאמר היא 389 ₪. אגרה נוספת היא אגרת תעודת גירושין ובמידה ובית הדין הרבני הוא זה שדן בהסכם הגירושין ישנה אגרה גם עבור פעולה זו, שעומדת על 455 ₪.

כיצד מתנהל הליך הגירושין?

בית הדין הרבני יזמן את בני הזוג לדיון גם כאשר הוגשה תביעה מצד אחד מבני הזוג וגם אם הוגשה בקשה מצד שניהם. גירושין בין בני זוג הם לא עניין של מה בכך ביהדות ולכן הנושא הראשון בדין הוא האם אכן חייבים בני הזוג להיכנס להליך גירושין ואי אפשר לעשות שלום בית. בני הזוג או בן הזוג התובע טוענים את טענותיהם ומסבירים מדוע הוחלט להתגרש. לאחר מכן מתקיים טקס קצר של התרת הנישואין. אם זו תביעה חד צדדית, יתכן שבית הדין לא יקבל את התביעה כבר בדיון הראשון וירצה לדו בה בדיון נוסף. לרוב הדבר לא נדחה זמן רב וגם במקרה של תביעה, לאחר העלאת העילות מצד בן הזוג התובע, בית הדין מאשר את הגירושין. אז מורה בית הדין לאחד מבני הזוג לתת גט לבן הזוג האחר. משמעו של הגט הוא התרת הנישואין באופן רשמי. טקס מתן הגט על פי ההלכה משמעו גירוש: הבעל "מגרש" את האישה. לכן מבחינת היהדות הבעל הוא זה שנותן את הגט לאישה ולא להיפך.

מה עושים במקרה של סרבנות גט?

סרבנות גט היא מצב בו הבעל מסרב לתת גט לאישה ובכך למעשה לא מאפשר את סיום תהליך הגירושין. על פי ההלכה גט חייב להיות בהסכמת שני בני הזוג וכך אם אחד מסרב לסיים את ההליך הצד השני נשאר תקוע. ישנן לא מעט נשים שמגיעות לסטטוס עגונות בגלל סירוב הבעל לתת גט. במצבים אלה בית הדין הרבני לרוב לא מאפשר גירושין. הרבנות פועלת בדרכים שונות לפתרון. לעיתים נעשה ניסיון לשלום בית אם ברבנות חושבים שניתן עדיין להציל את המצב. אם לא, בסמכותה להטיל סנקציות כלכליות על סרבן הגט כדי להכניעו. כאשר נסיבות הגירושין הן חמורות כמו אלימות, רשאי בית דין לפסוק לגט ללא הסכמה מן הצד השני אך "התותחים הכבדים" נשמרים למקרים חמורים בלבד. אין ספק שייצוג משפטי של עורך דין גירושין מנוסה יסייע לסיום התהליך מהר יותר.

דיונים והכרעות בכל הנושאים הקשורים לגירושין

התרת קשר הנישואין ונושא הגט נמצא תחת סמכותו הבלעדית של בית הדין הרבני, אך נושאים אחרים הקשורים בהסכם הגירושין כמו משמורת, מזונות הילדים, חלוקת רכוש ועוד נמצאים גם בסמכותו של בית הדין לענייני משפחה. כל זוג מתגרש יכול להחליט היכן הוא רוצה שיידונו הנושאים האחרים. הוא יכול, כאמור, להגיע כבר עם הסכם גירושין מוכן כאשר הוא מגיש בקשה לבית הדין הרבני אך יכול גם שהסכם הגירושין ינוסח לאחר הגשת הבקשה, בין אם על ידי בית הדין הרבני ובין אם על ידי בית הדין לענייני משפחה.

לבחור את האדם המתאים שילווה אתכם בתהליך

גירושין הוא תהליך מורכב ומטלטל. גם כאשר בני הזוג הסכימו שניהם על הגירושין וגם אם אין סכסוכים ברקע ובני הזוג עדיין מתקשרים היטב, התהליך הוא מורכב. כל אחד מבני הזוג צריך לדאוג להמשך חייו ולדאוג לפרק את החבילה כך שיקבל ממנה מספיק בכדי להמשיך את חייו באופן החלק ביותר שניתן מבלי להתרסק. לשם כך הוא צריך שיהיה לצידו עורך דין שיהיה בקיא בדיני משפחה ויכיר היטב את החוקים והתקנות על האותיות הקטנות שלהם, שיהיה מנוסה מאוד בניהול תיקי גירושין. מעבר לכך מומלץ שיהיה זמין וגם נגיש עבורכם כך שאם אתם מתגוררים בפתח תקווה, מומלץ למצוא עו"ד גירושין בפתח תקווה שתוכלו גם לגשת אליו פיזית בקלות אם צריך. צריכה להיות כימיה ביניכם לבין עורך הדין. ברגעים לא פשוטים אלה אתם צריכים את עורך הדין כמו סלע איתן שתוכלו להיאחז בו ולקבל ממנו תמיכה קודם כל מקצועית אך גם רגשית בשעת בצורך.

נמצאים לפני פתיחת תיק ברבנות? אנו במשרד מ. גרטל- א.גרבר בעלי ניסיון רב ועומדים לרשותכם בכל שאלה

 

עו"ד איריס גרבר

עורכת דין ונוטריון, איריס גרבר, הינה עורכת דין מומחית בתחום דיני המשפחה, על כל תחומיו השונים, בעלת תואר ראשון בכלכלה וקרימינולוגיה B.A ובעלת תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם אוניברסיטת בר אילן, חברה בלשכת עורכי הדין ובעלת רישיון עריכת דין משנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: