אישור בקשה לצו קיום צוואה

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

צו קיום צוואה נועד לממש את נכסיו של אדם שנפטר והותיר אחריו צוואה. את הבקשה ניתן להגיש בתמורה לתשלום שתי אגרות וגם בליווי עורך דין שמתמחה בכך. עם זאת, צריך לזכור שקיימים הבדלים בין מצב שבו אדם השאיר צוואה לבין נסיבות שבהן אין צוואה כזו. באופן עקרוני, בכל מקרה שבו המנוח לא השאיר צוואה, או שלחילופין הצוואה לא מתייחסת לכל הנכסים שיש לו, יש להגיש בקשה לצו ירושה לנכסים – כולם או חלקם.

במילים אחרות, צו קיום צוואה נועד לחלק את עזבונו של הנפטר והוא מאשר את נוסח הצוואה ומקנה לה תוקף של פסק דין. את הבקשה יכולים מטבע הדברים להגיש היורשים שמוזכרים בצוואה, אך לצדם מותר גם לכל אדם שמעוניין במתן הצו לפנות אל עו"ד צוואות בפתח תקווה או בעיר מגוריו ולהתייעץ איתו.

מהו צו קיום צוואה?

צו קיום צוואה מוגש באופן מקוון מטעם יורשים שמיוצגים על ידי עורך דין. במידה והיורשים אינם מיוצגים על ידי עורך דין, הם יכולים להגיש את הבקשה באופן מקוון בתנאים ספציפיים – או בהליך לא מקוון. בכל מקרה, על היורשים למלא, לחתום ולהגיש טופס בקשה לצו קיום צוואה ולצרף את כל המסמכים שתומכים בטענתם.

אישור בקשה לצו קיום צוואה מגישים לרשם לענייני ירושה שבתחום השיפוט שלו היה מקום מושבו האחרון של המנוח. אם למשל מדובר על אזור המרכז, ניתן להתייעץ עם עו"ד צוואות בפתח תקווה ולברר לגבי בקשה לרישום צו קיום צוואה בצורה מסודרת. כמו כן, עורכי דין צוואות בפתח תקווה משרתים את כלל תושבי המרכז ולכן יש להם ניסיון וידע.

מה החשיבות לכתיבת צוואה?

הנושא של צווי קיום, צוואות וירושות מסתבך כאשר מעוניינים לבצע חלוקת רכוש שאין צוואה. כאן עורך דין לכתיבת צוואה לא יכול כמובן להחליט בכוחות עצמו על האופן שבו צריך לחלק את הרכוש, מה גם שאין טעם להגיש אישור בקשה לצו קיום צוואה. למעשה, במקרים של חלוקת רכוש שאין צוואה צריך עורך הדין לחזור אל הוראות החוק.
בנוסף, החשיבות לכתיבת צוואה עולה לדיון על רקע הסכם יחסי ממון. במידה ויש לבני הזוג הסכם יחסי ממון צוואה עשויה לתמוך או להפר אותו, ולכן ישנה התנגשות. הפתרון המקורי לנסיבות כאלה הוא להתעקש על עריכת צוואה על ידי עורך דין ובבדיקה לעומק של הנסיבות, אך גם זה לא תמיד קורה.

מהאמור לעיל אפשר להבין את החשיבות של כתיבת צוואה מסודרת וחוקית. כתיבת צוואה מאפשרת לקבוע סדר עדיפויות במה שנוגע לחלוקת הרכוש, היא יכולה להתייחס להסכם יחסי ממון ובמקרים מסוימים היא חוסכת זמן והוצאות. ככל שמנסחים בצורה ברורה יותר את הצוואה ומבטיחים מעורבות של עורך דין שיבדוק את התוקף החוקי שלה, כך גם מקצרים את משך הזמן שעובר מהרגע שבו מגישים אישור בקשה לצו קיום צוואה ועד לרגע שבו העיזבון של הנפטר מחולק.

כיצד צוואה הדדית ומוקדמת פותרת סכסוכים במשפחה?

צוואה הדדית ומוקדמת פותרת סכסוכים במשפחה כי היא מחייבת את כולם להתיישר לפי רצונותיו של הנפטר. על אף שאף אחד לא אוהב להתעסק עם הנושא, עריכת צוואה על ידי עורך דין צוואות היא בגדר חובה מוסרית של בעלי משפחות והורים לילדים שרוצים למנוע ויכוחים, סכסוכים, מריבות ועוגמת נפש.

לסיכום, אישור בקשה לצו קיום צוואה רלוונטי כאשר יש צוואה כזו. בכל מקרה אחר, צריך להתייעץ עם עורך דין לגבי חלוקת העיזבון.

עו"ד מוטי גרטל

מוטי גרטל, עורך דין ונוטריון, מוטי גרטל, בעל תואר ראשון בהצטיינות במדע המדינה, B.A מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם המכללה למנהל, חבר בלשכת עורכי הדין ובעל רישיון לעריכת דין מאז שנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: