אלימות במשפחה מהי?

אלימות במשפחה

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

המונח אלימות במשפחה הינו מונח המתייחס להתנהגות שאינה נורמטיבית של בן משפחה כנגד בן או בני משפחה אחרים. אלימות במשפחה יכולה להיות אלימות פיסית או מילולית ו/או שניהם

מהי אלימות במשפחה

כאשר אחד מבני המשפחה חווה אלימות מצד בן משפחתו יכול הוא להגיש תלונה במשטרה כנגד אותו בן משפחה, בהנחה שקיימת עילה מוצדקת לכך, ובהמשך לעתור לבית המשפט לעניני משפחה על בסיס החוק למניעת אלימות במשפחה, ולדרוש הוצאת צו הגנה כנגד אותו בן משפחה.

בתי המשפט לענייני משפחה שמים לנגד עיניהם את טובת הילדים ואינם מאפשרים נקיטת אלימות מסוג כלשהיא במסגרת המשפחה. כך לדוגמא, בית המשפט לענייני משפחה ירחיק אב שנוקט אלימות, מכל מין וסוג שהוא, כנגד בני המשפחה, אם יתברר לו כי לא ניתן לקיים חיים סבירים בבית.

בית המשפט לעניני משפחה בדרך כלל, אם קיימת עילה, יתן צו הגנה במעמד צד אחד, ולאחר מכן מחוייב הוא לקבוע דיון במעמד הצדדים.

לעיתים במהלך הדיון המשפטי מגיעים הצדדים לפשרה ובמסגרתה נקבעת מסגרת של חיים משותפים תחת אותה קורת גג או שמתקיימת הסכמה להפרדת מגורים.

צו ההגנה שניתן הינו צו זמני ונועד לצורך הרגעת הרוחות, ובדרך כלל הינו הצעד הראשון לפני נקיטת הליכים משפטיים נוספים – דוגמת הגשת תביעת מזונות, משמורת ורכוש כנגד הצד השני.

חשוב להבין כי אלימות במשפחה הינה אסורה אך קיימת. לעיתים המדובר באב שבהתנהגותו אינו מאפשר קיום חיים סבירים בבית, והתנהגות כזאת, אף אם אינה מלווה באלימות פיסית ממש, מהווה אלימות אסורה במשפחה.

לעיתים בין בעל ואשה מתקיימת מערכת יחסים אלימה, שכוללת אלימות כלכלית של בעל כנגד האשה, ומתאפיינת באיסור משיכת כספים מחשבון הבנק או קמצנות נוראית שאינה מאפשרת חיים נורמאליים בבית.

ניתן לפתור בעיה זאת באמצעות טיפול למניעת אלימות. המדובר על טיפול נגד אלימות או יעוץ בענין זה. לעיתים נדרשת הפרדה בין בעל ואשה או בין ילד למשפחתו, שבמהלכה מקבל אותו אדם טיפול או יעוץ עורך דין אלימות במשפחה, ולאחר מכן חוזר הוא לחיק משפחתו.

אלימות בין הורים הינה דבר הרסני לילדים. ילד אשר רואה כי אביו מתעלל נפשית או פיסית באמו, עלול להיפגע נפשית מכך וחלילה להינזק מכך.

אלימות הינה רעה חולה אך חשוב מאד לאבחן אותה בזמן ולטפל בה ולעקור אותה.

ראה עוד: עורך דין לענייני גירושין

עו"ד איריס גרבר

עורכת דין ונוטריון, איריס גרבר, הינה עורכת דין מומחית בתחום דיני המשפחה, על כל תחומיו השונים, בעלת תואר ראשון בכלכלה וקרימינולוגיה B.A ובעלת תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם אוניברסיטת בר אילן, חברה בלשכת עורכי הדין ובעלת רישיון עריכת דין משנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: