גירושין בהסכמה: איך עושים את זה?

גירושין בהסכמה

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

אין ספק כי גירושין הינם בין החוויות הפחות נעימות, ומדובר באחת המערכות הקשות ביותר.

אולם, תהליך גירושין אינו חייב להיות חוויה לא נעימה. הדיונים המשפטיים, התביעות ההדדיות, והמאבקים – כל אלו יכולים להימנע. בחשבון נפש אישי מתברר כי כל אחד מהצדדים יכול ואף היה מעדיף להימנע מריבים מכוערים ולקיים את התהליך באופן נינוח ונעים.

גירושין בהסכמה

מהם גירושין בהסכמה?

על מנת לעבור את התהליך בצורה הרגועה ביותר עבור שני הצדדים, קיים תהליך המכונה גירושין בהסכמה. תהליך זה מבוצע באמצעות חתימה של שני בני הזוג על הסכם גירושין.

הסכם זה מבוצע בליוויו המקצועי של עורך דין גירושין מקצועי, המכיר את ההליך ואת המקרים השונים, בעל ניסיון רב שנים בתחום הגירושין ויכול לנהל את התהליך בחכמה, בענווה ובמקצועיות.

עורך דין גירושין, במקרה של גירושין בהסכמה, יישכרו שירותיו על ידי כל אחד מהצדדים בסוגיה וינהל את כל העניינים הרלוונטיים
וביניהם: משמורת ילדים, חלוקת הרכוש, מזונות האישה ומזונות ילדים.

במקרים מסוימים ניתן אף לערוך הסכם גירושין על ידי עורך דין גירושין אחד אשר נשכר על ידי אחד מן הצדדים אולם במקרה זה עלול שלא יהא ייצוג הוגן לשני הצדדים. במקרים אלו יכול להיות מצב בו בני הזוג המתגרשים מסכימים להנחיות עורך דין גירושין ספציפי באופן עכשווי ובהשפעת התהליך, אולם בשל הייצוג הלא מאוזן עלולים להתגלע בעתיד מכשולים רבים ואי הסכמות שלא באו לידי ביטוי בתהליך החד צדדי.

קיימת אף אפשרות ששני הצדדים ישכרו שירותיו של עורך דין אחד אשר יגשר ביניהם ויערוך הסכם הוגן לטובת שני הצדדים.

כיום קיימים בארץ מספר מרכזים, אשר מנהלים תהליך הנקרא גירושין בשיתוף פעולה. משמעות של תהליך זה הינה שכל אחד מהצדדים מקבל עורך דין שייצג אותו בהליך הגישור. כמו כן במרכז קיימים אנשי מקצוע נוספים, כגון אקטוארים, פסיכולוגים וכד', על מנת להגיע בסופו של התהליך, להסכם הטוב ביותר לטובת הצדדים וילדיהם.

הסכם שלום בית לחלופין גירושין

הסכם שלום בית לחלופין גירושין, הינו חלק מניסיונותיהם של זוגות רבים לבוא לידי הסכמה. הסכם שלום בית מיועד להביא לשיקום הנישואין וכולל את המחלוקות בין בני הזוג. הסכם שלום בית לחלופין גירושין נועד לגשר מעל ניהול הגירושין בבית משפט ובביצועו נמנעים בני הזוג מפנייה חד צדדית אל ערכאות משפטיות.

הסכם כזה מתאים במקרה בו הצדדים מעוניינים לעשות ניסיון כנה לשיקום היחסים ומסדיר את התהליכים שיעברו בני הזוג במהלך תקופת שלום הבית, כגון טיפול זוגי וכד'. בחלק השני של ההסכם, מפורטים הסעיפים אשר קובעים מה יעשה ברכוש הצדדים וכן הסידור לשהות הילדים אצל מי מההורים והסדר המזונות.

מובן שהסכם כזה, כמו הסכם גירושין רגיל, חייב לקבל תוקף של פסק דין ואישור של בית משפט לענייני משפחה. במקרה שהליך שלום הבית לא צלח, נכנס החלק של הגירושין לתוקף והצדדים יחלו בתהליך גירושין, ללא צורך בפניה נוספת לערכאות.

עורך דין גירושין ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו וימנע אי נעימויות רבות משני בני הזוג.

עו"ד איריס גרבר

עורכת דין ונוטריון, איריס גרבר, הינה עורכת דין מומחית בתחום דיני המשפחה, על כל תחומיו השונים, בעלת תואר ראשון בכלכלה וקרימינולוגיה B.A ובעלת תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם אוניברסיטת בר אילן, חברה בלשכת עורכי הדין ובעלת רישיון עריכת דין משנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: