האם לבגידה רומנטית יש השלכה על גירושין?

בגידה על רקע רומנטי

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

בגידה רומנטית מהווה ערעור משמעותי של היחסים בין בני זוג, אולם לא רק. לבגידה רומנטית יש גם השלכות והיבטים משפטיים, בדיוק כשם שלנישואין עצמם יש היבטים משפטיים. על פי הדין העברי, ישנו איסור מוחלט של שני בני זוג הנשואים אחד לשני – לקיים יחסי אישות עם אחרים. במידה רבה, מהווה הדין העברי את המקור לדין האזרחי בישראל ובמקרה זה קיום יחסי מין עם מי שאינו חלק ממערכת היחסים מהווה בגידה. במקרים אלו יש לפנות אל עו"ד גירושין אשר יסייע למי מבני הזוג לעבור את התהליך בצורה נאותה ונכונה מבחינה משפטית.

על פי בית הדין האזרחי יש חשיבות למקרים של בגידה במערכת נישואין וישנה חשיבות ליכולת להוכיח בגידה באמצעות חוקר פרטי. גבר או אישה אשר נבגדו ומעוניינים להתגרש – יכולים להגיש תביעה הכוללת את ההוכחה בדבר הבגידה אל בית הדין הרבני. באמצעות הוכחות על בגידה יכול כל אחד מבני הזוג להגיע אל בית הדין הרבני ולדרוש גט וכן פיצוי בגין הבגידה. יחד עם זאת – על מנת להגיש את התביעה בבית המשפט לענייני משפחה וכדי להיות מיוצגים נאמנה לאורך כל הדרך, חשוב ביותר לפנות אל עורך דין גירושין המתמחה בעניינים אלו.

השלכות של בגידה

בגידה אינה מתרחשת בריק. יש לה השלכות משמעותיות על חייהם של שני בני הזוג הן מבחינה אישית והן מבחינה משפטית והלכתית. יחד עם זאת חשוב לציין כי הבגידה אינה משליכה על היבטים חומריים של כל אחד משני בני הזוג, לפחות כאשר מדובר בדיון המתרחש בבית הדין לענייני משפחה, לפני שמפרקים את הנישואים תמיד טוב לקבל שירות ייעוץ זוגי מקצועי. ליוויו של עורך דין גירושין יכול לשפר משמעותית את תחושות שני הצדדים המעורבים בתהליך הגירושין. יתרה מכך, מאחר ותהליך הגירושין הינו חוויה לא קלה, עו"ד גירושין יוכל להפחית את המורכבות באמצעות הידע שהוא מביא עמו.

כמו כן חשוב לציין כי במקרה של בגידה, ייתכן ובית הדין הרבני יגרע מזכויות חומריות של בן הזוג הבוגד וזאת או על ידי שלילת כתובה או על ידי פסיקת פיצויים לצד הנבגד או שלילת מתן חלק ברכוש. אישה הנתפסת בוגדת בבעלה יש סיכוי משמעותי כי היא לא תקבל את הפיצויים המגיעים לה על פי הכתובה. במקרה של בגידה מצד האישה וכן הוכחות – המראות כי האישה בגדה – בית הדין הרבני יפעל להפחית ככל הניתן מזכויותיה. כמו כן יכולה האישה להפסיד את זכויותיה הסוציאליות אשר נצברו במהלך הנישואין. פנייה אל עו"ד גירושין תבטיח מיצוי כל הזכויות האפשריות בתהליך.

ראו גם: משמורת ילדים משותפת

עו"ד איריס גרבר

עורכת דין ונוטריון, איריס גרבר, הינה עורכת דין מומחית בתחום דיני המשפחה, על כל תחומיו השונים, בעלת תואר ראשון בכלכלה וקרימינולוגיה B.A ובעלת תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם אוניברסיטת בר אילן, חברה בלשכת עורכי הדין ובעלת רישיון עריכת דין משנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: