הסכם ממון: מהי שאיפתם של הילדים

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

הסכם ממון הינו בראש ובראשונה הסכם בין הורים, שהינו מיוחד ושונה מיתר ההסכמים כפי שנהוג להכיר אותם.

הסכמים בתחום הממון הינם הסכמים שחל עליהם חוק יחסי ממון בין בני זוג, ונהוג לערכם לפני הנישואין או במהלכם, על מנת להבטיח רכוש מסוים שהתקבל לפני הנישואין או במהלכם, כרכוש השייך לצד אחד.

הסכמי ממון, בדרך כלל, דורשים אישור של ערכאה שיפוטית על מנת שיקבלו תוקף חוקי למעשה.

הסכמים בתחום הממון

נשאלת השאלה, האם אכן טובת הילדים הינה כי הוריהם יחתמו על הסכם ממון או שמא שאיפתם האובייקטבית של הילדים כי הוריהם לא יחתמו על מסמך שכזה, אלא יתנהלו ביניהם בצורה שוויונית לגמרי?

כאן נכנסים שיקולים שונים ומגוונים, בתחום המוסר והצדק וכן שיקולים רציונאליים ואחרים.

לכאורה, ילדים מעוניינים כי הוריהם יהיו מאושרים ולעיתים הורים מאושרים הם הורים שבטחונם הכלכלי מובטח, ואשר הינם רגועים כי נכסים אשר צברו לפני תחילת הנישואין או במהלכם יישארו להם.

מנגד – ולעיתים שאיפתם של הילדים הינה דוקא כי הוריהם לא יחתמו על הסכם ממון אלא יחיו תחת משטר רכושי שווה, שלפיו מה שנרכש לפני או במהלך חיי הנישואין על ידי מי מהוריהם, יהיה שייך להם באופן שוויוני.

ניתן לומר כי שאיפתם של הילדים הינה בסך הכל כי בטחונם הכלכלי של שני הוריהם יישמר.

וכאן נשאלת השאלה האם הסכמי ממון בהכרח מביאים לבטחון כלכלי להורים או למי מהם?

תשובה לשאלה זו תלויה במרכיבים רבים, מרכיבים פסיכולוגיים בעיקרם. כאשר הורה מסוים יודע ומבין כי נכסים מסויימים שייכים לצד השני, הדבר יכול לעודד אותו להשקיע רבות להבטיח עצמו כלכלית למקרה של יום סגריר.

מצב שכזה עלול לגרום למצב של קנאה או חיכוכים בין ההורים ולעיתים אף לפגיעה לילדים, שכן ההורה או ההורים יהיו עסוקים בעצמם ו/או בבטחונם הכלכלי, ופחות בילדים ובטובתם.

ניתן מנגד לומר כי הורה אשר עסוק בבטחונו הכלכלי הקיים ו/או העתידי דווקא דואג לילדים, שכן בטחונו הכלכלי הינו למעשה בטחונם הכלכלי העתידי של הילדים.

חשוב על כן להבין כי לא ניתן לגזור גזירה שווה לכל אדם או לכל משפחה. חשוב להבין כי אנשים, הורים וילדיהם, שונים האחד מרעהו ועל כן התשובה לשאלה האם הסכם ממון בין הורים מיטיב עם ילדיהם, הינה שאלה מורכבת שאין עליה תשובה פשוטה.

ככלל, ניתן לומר כי היה וטובת הילדים הינה בראש מעייניהם של ההורים, כי אז קיומם של הסכמי ממון או העדרו אינו למעשה משנה מבחינת הילדים.

שאיפת הילדים היתה ועודנה כי טובתם תישמר על ידי הוריהם, ואם הדבר ייעשה באמצעות הסכם בין הוריהם, אשר במסגרתו נשמרים האינטרסים שלהם, דיינו.

ראה עוד: עורך דין תביעת מזונות ילדים

עו"ד איריס גרבר

עורכת דין ונוטריון, איריס גרבר, הינה עורכת דין מומחית בתחום דיני המשפחה, על כל תחומיו השונים, בעלת תואר ראשון בכלכלה וקרימינולוגיה B.A ובעלת תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם אוניברסיטת בר אילן, חברה בלשכת עורכי הדין ובעלת רישיון עריכת דין משנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: