חשיבות הליווי של עורך דין בעסקאות מקרקעין

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

אנו שומעים את הביטויים: מקרקעין, דיני מקרקעין או חוזי מקרקעין כדרך קבע אך לא לכולנו ידועה משמעותם והגדרתם המשפטית. מכיוון שרוב הציבור כיום מעורב או היה מעורב בעסקאות של רכישת דירה, מכירה, השכרה או שכירה, בשלב כזה או אחר בחיים, יש צורך תחילה להבין מהי ההגדרה של מושג המקרקעין על פי חוק. לפי חוק המקרקעין ההגדרה למושג מקרקעין היא כדלקמן "קרקע, כל הבנוי והנטוע עליה וכל דבר המחובר אליה: חיבור של קבע או חיבור זמני".

עסקאות מקרקעין

בעלות אם כן במקרקעין פירושה הוא זכות או היתר להחזיק במקרקעין ולבצע בהם עסקאות לפי החוק או לפי הסכמים מסוימים. לא מעט אנשים לא מעניקים את ההתייחסות הראויה לעסקאות של השכרת בית מגורים או דירה ולפיכך חוזי ההשכרה לא מקבלים את המעמד המרכזי הראוי להם. הנטייה הזו נובעת מכך שברוב המקרים מדובר למעשה בעסקה זמנית של שכירות להבדיל מקנייה או מכירה של נכס כלשהו. מכאן אנשים רבים חושבים שניתן להסתדר גם מבלי להיעזר בשירותים של עורך דין מקרקעין מקצועי.

 

מדוע חשוב להיעזר בשירותים של עורך דין מומחה?

אולם מבחן המציאות מצביע על כך שחוזי השכירות הם מאד מורכבים ומחייבים בחינה מעמיקה של לא מעט פרמטרים, שלא כל אדם מן השורה שאיננו עורך דין מקרקעין יוכל להתמצא בהם ללא קושי. מצידו של בעל ומשכיר הדירה, הנזקים שעתידים להיגרם לנכס או לבעליו על ידי השוכר הם בעלי חשיבות הרבה יותר גדולה מתשלומי השכירות עצמם שלעתים יכולים להסתכם בכמה מאות דולרים בחודש. על כך יש צורך להצטייד בחוזה שכירות מפורט לרבות בטחונות שנועדו להגן על בעלי הנכס והנכס עצמו.

סיכונים ופגיעות בדייר השוכר

כדי להימנע מטעויות שיכולות לגבות מחיר מאד היקר מהמשכיר, מומלץ ואף הכרחי לקבל ליווי מקצועי משפטי מטעם עו"ד מקרקעין. מצידו של שוכר הדירה גם ישנה חשיפה לאי אלו סיכונים במעמד החתימה על הסכם השכירות. כך השוכר עשוי להיפגע בכל הנוגע ובמסגרת הצורך לערוך תיקונים לליקויים מסוימים בנכס. ברוב המקרים אחריות התיקונים של ליקויי הנכס חלה על משכיר הדירה ולא על השוכר. היעדר תיקונים עלול להוביל לפגיעה משמעותית באיכות החיים של הדייר השוכר.

חוזי שכירות

במהלך השכרה או שכירת נכס כלשהו האפשרות העדיפה והמומלצת ביותר היא לשלם שכר טרחה עבור עבודתו של עורך דין מקרקעין ובכך להבטיח שקט נפשי וביטחון. הסתפקות בחוזי שכירות סטנדרטיים, כאלו המצויים לרוב ברשת האינטרנט, עלולה לגרום לאי אלו נזקים ומפח נפש בקרב שני הצדדים המעורבים בעסקה. כתוצאה מכך, הימנעות משכירת שירותים של עורך דין מומחה בדיני מקרקעין עשויה בסופו של יום לעלות ביוקר ובעוגמת נפש לשני הצדדים.

חשוב לדעת!

על מנת להצליח בתהליך חתימת חוזה שכירות דירה או כל נכס אחר בישראל עליכם להצטייד בת.ז ישראלית. במידה והנכם מהגרים לישראל או עדיין בהליך קבלת אזרחות ישראלית עליכם להיוועץ עם עורך דין הגירה מומחה בתחום.

עו"ד מוטי גרטל

מוטי גרטל, עורך דין ונוטריון, מוטי גרטל, בעל תואר ראשון בהצטיינות במדע המדינה, B.A מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם המכללה למנהל, חבר בלשכת עורכי הדין ובעל רישיון לעריכת דין מאז שנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: