טיפים לבחירת עורך דין משפחה

בחירת עורך דין משפחה

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

עורך דין משפחה או עו"ד לעניני משפחה הינו מונח המאפיין עורכי דין העוסקים בתחום המשפחה.

ומהו "תחום המשפחה"? תחום זה כולל בחובו מגוון רחב של נושאים – נושאי מזונות, משמורת, רכוש, גירושין, התרת נישואין, חטיפת ילדים לפי אמנת האג, צוואות וירושות ועוד מגוון של נושאים הקשורים בתחום זה.

בדרך כלל הכוונה היא להליכים שמתנהלים בין בעל או אב מול האשה או האם, הקשורים במכלול הנושאים שקשורים לתחום המשפחה.

מהו הייחוד של עורך דין משפחה?

יחודו הוא בכך שהוא מתמחה בתחום הספציפי של עניני המשפחה, מכיר את החוקים וההלכות הנוהגים בתחום זה על בוריין ומתמחה בייצוג לקוחותיו בתחום זה בבתי המשפט לעניני משפחה או בבתי הדין הרבניים השונים.

עו"ד לענייני משפחה יכול ויעסוק בחלק מהתחומים, כגון ליטיגציה (ייצוג) בבתי משפט לעניני משפחה או בבתי הדין הרבניים, ויכול ויתמחה הוא רק בנושא של צוואות וירושות ויכול עורך דין משפחה יתמחה במספר רב יותר של תחומים מתחום דיני המשפחה.

להבדיל מתחומים אחרים, עורך דין לענייני משפחה מנצח על תחום מיוחד

אשר לו נקבע חוק מיוחד "חוק בית המשפט לעניני משפחה", והדיונים המתנהלים בתחום זה מתנהלים בפני בית משפט מיוחד הקרוי "בית המשפט לעניני משפחה" ולא בפני בית משפט שלום רגיל.

קיימים נושאים שיכולים להידון אך ורק בפני בית הדין הרבני המוסמך

כגון עניני גירושין, ולבית המשפט לעניני משפחה אין סמכות כלל ועיקר לדון בענינים אלו מכח חוק.

במצב דברים זה עו"ד משפחה המתמחה בתחום המשפחה חייב לדעת ולהכיר את מכלול החוקים וההלכות הקשורות בתחום זה.

ההלכות השיפוטיות המחייבות הינן הלכות שנקבעות על ידי בית המשפט העליון וכי אז הלכה זו מחייבת את כל בתי המשפט דלמטה, הן בית המשפט המחוזי והן בית המשפט לעניני משפחה.

עורך דין משפחה יקבל את התיק המשפטי לטיפול

ו וימליץ ללקוחו מהי הדרך הטובה ביותר לטיפול. לעיתים קיימת התלבטות האם לפתוח בהליכים משפטיים כנגד בן הזוג השני בבית הדין הרבני או בבית המשפט לעניני משפחה. הדעה הרווחת הינה כי לאשה רצוי לתבוע את מזונות ילדיה ו/או את מזונותיה שלה בבית המשפט לעניני משפחה, כיון שבמסגרת ערכאה שיפוטית זו, בדרך כלל נפסקים מזונות גבוהים יותר. לעיתים עת מדובר בנושאי רכוש, ישקול עורך דין משפחה שיקולים נוספים, כגון האם קיים רצון של הלקוח להתגרש אם לאו.

עו"ד משפחה כמי שמתמחה בתחום המשפחה וצובר נסיון שוטף ומתמיד

ינסה כמידת האפשר להביא את הצדדים לכדי הסכם ביניהם, אם זה הסכם גירושין או הסכם פשרה אחר, וזאת מתוך ראיה של כלל צרכי ורצונות המשפחה ומתוך טובת הילדים. יחד עם זאת, לא תמיד ניתן להביא צדדים לכדי הסכם, שכן תחום דיני המשפחה הינו תחום רווי יצרים במיוחד.

לסיכום 

משרד עורכי הדין גרטל גרבר מתמחה בייצוג לקוחות בכל הקשור לדיני משפחה מזה שנים רבות. המשרד בעל ניסיון ומומחיות רבים בתחום זה ומספק ייעוץ וייצוג מקצועיים בכל הנושאים הנוגעים למשפחה, כגון מזונות, משמורת, רכוש, גירושין ועוד. עורכי הדין במשרד מתמחים הן בהופעה בבתי משפט והן בבתי הדין הרבניים ובקיאים היטב בכל החוקים, הנהלים וההלכות בתחום. המשרד שם דגש על יחס אישי, אמפתי וסבלני לכל לקוח ומתאים את המענה המשפטי לצרכים הספציפיים שלו. אם אתם מחפשים ייצוג מקצועי, אמין ומותאם אישית בנושאי משפחה, משרדנו הוא הבחירה הנכונה עבורכם.

עו"ד איריס גרבר

עורכת דין ונוטריון, איריס גרבר, הינה עורכת דין מומחית בתחום דיני המשפחה, על כל תחומיו השונים, בעלת תואר ראשון בכלכלה וקרימינולוגיה B.A ובעלת תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם אוניברסיטת בר אילן, חברה בלשכת עורכי הדין ובעלת רישיון עריכת דין משנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: