כיצד מחשבים מזונות ילדים?

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

מזונות ילדים הוא תשלום שכל ילד זכאי לקבל מהוריו, וכאשר הוריו מתגרשים, עדיין יש לדאוג לכך שתנאי המחיה שלהם לא יורעו והם יקבלו כל מה שהם זקוקים לו: דיור, מזון, לבוש, חינוך ועוד. על מנת שיהיה כך, צריך ההורה שאינו משמורן לשלם להורה המשמורן דמי מזונות. חישוב דמי מזונות בצורה נכונה והוגנת לכל הצדדים הוא קריטי הן עבור הילדים והן עבור ההורים: המשמורן והמשלם.עו"ד גירושין המנוסה בתיקי גירושין, ידאג לכך שקביעת המזונות תיעשה בצורה שלא תפגע בילדים אך ולא בהורים.

תשלום מזונות בהתאם להסכם המשמורת

אם עד לפני מספר שנים האם היתה הופכת להורה המשמורן כמעט באופן אוטומטי, היום הדברים כבר אינם כך. מעורבות האב במשפחה עלתה מאוד בשנים האחרונות ולכן במשפחות רבות משמורת ילדים שנקבעת היא משמורת משותפת בה חזקת ההורים על הילדים שווה. הדבר אומר שהילדים שוהים אצל כל אחד מההורים באופן שווה ואחריות זהה. לכן, עלה הצורך לגלות גמישות רבה יותר לגבי תשלומי מזונות. השלב הראשון היה הפחתת מזונות ילדים שאמור לשלם האב, אך ב- 2017 נקבע תקדים משפטי בו חלוקת ההוצאות בין האם לאב נעשית על פי היכולות הכלכליות של כל אחד מהם.

חישוב דמי מזונות ילדים

איך נעשה חישוב המזונות?

חישוב דמי מזונות נעשה כאשר נלקחת בחשבון השתכרות שני ההורים או במקרה בו אחד הצדדים אינו עובד באותו רגע- יכולת ההשתכרות. כאשר מוגשת תביעה למזונות ילדים, מצורף לתביעה טופס הנקרא "הרצאת פרטים" בו מפרטים שני הצדדים את חסכונותיהם, נכסים שברשותם ומצרפים 12 תלושי משכרת אחרונים. גובה המזונות נקבע עפ"י שקלול יכולות ההשתכרות של ההורים יחד עם חישוב צרכי הילדים וגילם.

האם ניתן לשנות דמי מזונות?

דמי מזונות ניתנים לשינוי בהתאם לצורך או ליכולת. לעיתים מדובר על הגדלת המזונות אם צרכי הילדים גדלים, אך יכולה להיות גם הפחתת המזונות אם יכולות האב פוחתות. אמנם בעת קביעת דמי המזונות מנסה בית המשפט להסתכל קדימה ולצפות צרכים עתידיים אך לעיתים ישנם מצבים לא צפויים. בין אם הצורך הוא הגדלת דמי המזונות ובין אם הפחתתם, הצד התובע שינוי יצטרך להוכיח בצורה ברורה את הצדקת הדבר.

קביעת תשלומי מזונות דורשת ירידה לפרטים הן לגבי החוקים בעניין והן בבחינה מדוקדקת של יכולות ההורים וצרכי הילדים. אנו במשרד עו"ד מ.גרטל- א. גרבר בעלי ניסיון וידע רב בתחום ונשמח לעמוד לשירותכם.

שינוי דמי מזונות

עו"ד איריס גרבר

עורכת דין ונוטריון, איריס גרבר, הינה עורכת דין מומחית בתחום דיני המשפחה, על כל תחומיו השונים, בעלת תואר ראשון בכלכלה וקרימינולוגיה B.A ובעלת תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם אוניברסיטת בר אילן, חברה בלשכת עורכי הדין ובעלת רישיון עריכת דין משנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: