כיצד מתבצע חישוב מזונות ילדים?

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

אחוז הגירושין עולים מידי שנה ונראה כי לא מעט פעמים מוסדות המדינה דנים בכל הקשור למזונות ילדים, הן אם מדובר בועדת שיפמן המוכרת ובכלל. למעשה, הרציונל העומד מאחורי תשלום המזונות הוא – להוות תשלום או שווה ערך לתשלום המשולם באופן קבוע על ידי אב הילדים, על מנת להשתתף בכיסוי ההוצאות הנדרשות לקיומם וגידולם של הילדים. מזונות ילדים משולמים על ידי האב כל עוד הילדים מתחת לגיל – 18 ובדרך כלל עד גיל 21 לבנים ו-20 לבנות, שזהו לרוב, מועד תום תקופת השירות הצבאי או השירות הלאומי. תשלום מזונות הוא בגדר חובה בחוק, שכן הורי הילדים צריכים לדאוג לצורכי הקיום של הילדים עד להגיעם לגיל בגרות.

חיוב מזונות מתבצע על ידי בית המשפט או בית הדין הרבני, במידה וההורים לא הגיעו להסכמה ביניהם על ידי עורכי הדין או על ידי מגשרים.

מהם הגורמים המשפיעים על חישוב מזונות ילדים?

על מנת לחשב את גובה דמי המזונות, על המגשר, העורך דין או השופט לבחון תחילה את צרכי הילדים ואת רמת חייהם עד לתהליך הפרידה של בני הזוג. שכן, הצרכים של ילדים להורים אמידים בעלי יכולות כלכליות גבוהות, לרוב אינם זהים לצרכים של ילדים להורים מעוטי יכולת. הפרמטרים הנבדקים לצורך חישוב דמי מזונות הם: היקף צרכי הילדים, סגנון ורמת החיים של הילדים, מקום מגוריהם מבחינה גיאוגרפית, ההוצאות החודשיות – לרבות תשלומי בית ספר וגנים, חוגים, צרכים מיוחדים, ביגוד, כמו כן, נבדקות יכולותיהם של ההורים ורמת ההשתכרות של כל אחד מהם.

חישוב מזונות ילדים

ועדת שיפמן בעניין חישוב דמי מזונות ילדים:

בשל חילוקי דעות רבים בכל עניין מזונות ילדים, הוקמה ועדה לצורך בדיקת הנושא ומתן המלצות. ועדת שיפמן מונתה בשנת 2006, על ידי משרד המשפטים, על מנת לבחון באופן מקיף את נושא מזונות הילדים בישראל, את אופן ודרך קביעתם, את תשלומם ואת הבטחת גבייתם לטובת הילדים ולצמצום מעגל העוני בישראל. מטרת הוועדה והמלצותיה הן – להטיל אחריות על המדינה על מנת להבטיח שהורים ימלאו את אחריותם ההורית באופן שווה על מנת לתמוך בילדים, כלומר ששני ההורים יחד צריכים לשאת באחריות הן הטיפולית והן הכלכלית בכל הקשור לילדיהם. כלומר, שזמן השהות עם הילדים יהיה זהה בין שני ההורים וכן שחלוקת הנטל הכלכלי יהיה זהה.

מחשבון מזונות אינטרנטי על פי ההוצאות:

עוד מציעה ועדת שיפמן, נוסחה קבועה לקביעת גובה דמי המזונות, על מנת להמעיט כמה שניתן ויכוחים ומחלוקות בנושא בין שני ההורים, כך שברגע שתהיה נוסחה קבועה, כל אחד יוכל להיכנס למחשבון מזונות אינטרנטי, להקליד את הנתונים המאפיינים את התא המשפחתי שלו ולקבל את סכום המזונות שעליו לשלם. בעניין זה ישנם עדיין חילוקי דעות רבים ועדיין תכנית הוועדה אינה מיושמת.

ראה עוד: עורך דין גירושין מקצועי

עו"ד איריס גרבר

עורכת דין ונוטריון, איריס גרבר, הינה עורכת דין מומחית בתחום דיני המשפחה, על כל תחומיו השונים, בעלת תואר ראשון בכלכלה וקרימינולוגיה B.A ובעלת תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם אוניברסיטת בר אילן, חברה בלשכת עורכי הדין ובעלת רישיון עריכת דין משנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: