מדרגות מס רכישה ברכישת דירה שניה

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

כל מה שרציתם לדעת על מדרגות מס רכישה ברכישת דירה שניה

מדרגות מס הרכישה ברכישת דירה שנייה, נקבעות על פי חוק, ומשתנות מעת לעת.

תשלום מס הרכישה, ברכישת דירה שניה, מהווה מרכיב נכבד ומשמעותי ממחיר הדירה, לאור החוק והתקנות, אשר משתנים מעת לעת לאור שינויי מדיניות הממשלה ו/או משרד האוצר.

לפי החוק, שיעורי מס הרכישה בגין רכישת דירת מגורים, כדירה שנייה או ראשונה, מדורגים ונקבעים כך שאדם יחיד, תושב ישראל זכאי לשלם מס רכישה מופחת בגין קניית "דירה יחידה", לעומת אדם שרוכש דירה שנייה, אשר ישלם תשלום מס גבוה יותר.

ברכישת דירה ראשונה, קיים, נכון להיום, פטור מתשלום מס בכפוף למחיר הדירה. סכום המכסימום של מחיר דירה מתעדכן מעת לעת. לפיכך, המדובר בהטבה משמעותית ביותר, ואשר הרציונאל הגלום בה הינו רצון הממשלה לעודד זוגות צעירים, לרכוש לעצמם דירה ולהבטיח את מדורם.

חשוב מאד להתעדכן עם עו"ד מקרקעין בכל רגע נתון בכל הקשור למס רכישה כאשר מדובר בדירה שנייה, מכיוון שהמס יכול להיות להשתנות מעת לעת. מדרגות מס רכישה מתעדכנות, בהתאם לתיקון בחוק, לפחות אחת לשנה, בהתאם לשינוי במדד המחירים לצרכן שנקבע על פי החוק.

לרוב, השינויים הללו מתרחשים מתקופה לתקופה והם לרוב בסדרי גודל של עשרות או מאות שקלים לכל היותר לכאן או לכאן. לדוגמא – אם המדד עולה לאורך תקופה זאת, המס לתשלום יכול להיות מופחת, וכך הלאה.

מכירת דירה על פי צו ירושה

מדרגות מס רכישה, עבור דירה יחידה, אשר תקפות עד ליום 15.1.16:

רכישת דירה עד סכום של – 1,568,800 ש"ח – ישנו פטור מלא ממס.

רכישת דירה עד סכום של – 1,860,790 ש"ח – המס יהיה -3.5%.

רכישת דירה עד סכום של – 4,800,605 ש"ח – המס יהיה- 5%.

רכישת דירה עד סכום של – 16,002,015 ש"ח – המס יהיה- 8%.

על יתרת הסכום, כלומר מ-16,002,015 ₪ והלאה, תשלום המס יהיה – 10%.

כמובן שיש להתעדכן מעת לעת.

חישוב שגוי של סכום המס שנדרש בגין ביצוע עיסקה, יכול להשפיע על מחיר הדירה ולהוות להוות שיקול חשוב בהחלטה אם לרכוש או לא לרכוש דירה מסויימת.

שאלה נוספת היא האם המדובר בדירה אשר נרכשת למטרות השקעה או למטרות מגורים. באם המדובר על דירה שנרכשת למטרות השקעה, לעיתים מרכיב המס הוא מרכיב עיקרי או חשוב בשיקולי הרכישה. ואילו ברכישת דירה למטרת מגורים, לעיתים, מצב הדירה ו/או מיקומה, הינם מרכיבים חשובים יותר בשיקולי רכישת הדירה.

רצוי וחשוב מאד להיוועץ בטרם קבלת החלטה בדבר רכישת דירה ראשונה ו/או שניה, במומחה בתחום, לרבות להיוועץ עם עו"ד מקרקעין, על מנת לקבל ההחלטה המיטבית. חשוב ביותר שההחלטה לרכוש דירה תתקבל רק לאחר שנשקלו כל המרכיבים, לרבות מרכיב המס.

ראה עוד: עו"ד גירושין

עו"ד מוטי גרטל

מוטי גרטל, עורך דין ונוטריון, מוטי גרטל, בעל תואר ראשון בהצטיינות במדע המדינה, B.A מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם המכללה למנהל, חבר בלשכת עורכי הדין ובעל רישיון לעריכת דין מאז שנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: