מה צריכה להיות עמלת עו"ד מכירת דירה או נכס?

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

עבור רבים, מכירת דירה הינה העסקה המשמעותית ביותר או בין העסקאות המשמעותיות בחיים. ההחלטה למכירת נכס הינה בעלת השלכות רבות, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה מעשית. השלכות אלו טומנות בחובן סיכונים רבים ולפיכך ישנה חשיבות מירבית לשירותיו של עורך דין קניית דירה מומחה תחום.

עורך דין מקרקעין יבדוק עבור המוכר פרטים רבים שבכוחם לצמצם משמעותית את העלויות ולהבטיח כי המכירה תתבצע על הצד האמין ביותר. בין תפקידיו של עורך דין מכירת דירה המתמחה במקרקעין נמצאים בדיקה של זהות הקונה ובדיקת זכויות בנכס, בדיקת שיעבודים לצד ג' וכן את קיומם של מסים החלים על העסקה כגון היטל השבחה במידה וישנו וכן מס שבח. בגין פעולות אלו נהוג לשלם שכר טרחה עורך דין קניית דירה הנגזרת מעלות העסקה עצמה.

חשיבות ביצוע הסכם עמלת עו"ד קניית דירה

את הסכם שכר טרחה עו"ד קנית דירה המתמחה במקרקעין יש לסכם לפני קבלת הייצוג המשפטי וטרם תחילת התהליך. ההסכם יכלול את גובה עמלת שכר טרחה עורך דין רכישת דירה, את מועדי התשלומים המתבקשים וכן נושאים נלווים כגון תשלום הוצאות, התנהלות בעת תקריות שונות ועוד. בתוך הסכם עמלת עורך דין קניית דירה יכללו נושאים כגון זהות הלקוח והיקף הטיפול המשפטי בהם נושא עורך הדין.

רצוי ביותר כי הסכם שכר טרחה עו"ד מכירת דירה ינוסח בכתב. על מנת להימנע ממחלוקות עתידיות וכדי להבטיח כי העסקה תתנהל על הצד הטוב ביותר רצוי להסתמך על הסכם שכר עורך דין מכירת דירה בכתב ולא בעל פה.

עמלת מכירת דירה לעורך דין

אופן קביעת שכר טרחה עו"ד מכירת דירה

ישנן כמה שיטות לקביעת סכום שכר טרחה של עורך דין מכירת דירה לפיהן נקבעת העמלה המשולמת לעורך הדין בגים הפעילות המשפטית:

דרך מסוימת הינה החלטה על סכום קבוע מבלי שזה יהיה תלוי בתוצאות עבודת עורך הדין או במספר שעות העבודה שהושקעו על ידו.

אפשרות נוספת הינה קביעת שכר טרחה מותנה. שכר הטרחה המותנה תלוי באופן הטיפול במקרה ובתוצאות עבודתו של עו"ד מקרקעין. במרבית המקרים מדובר בשכר המבוסס על מספר אחוזים מתוך רווחי הלקוח. שכר טרחה מותנה הינו כמובן תוצאה של שאיפת שני הצדדים להגיע לשביעות רצון.

אפשרות שלישית ואחרונה הינה קביעת שכר הטרחה בהתבסס על מספר שעות העבודה. במקרה זה, יחושב שכר טרחה עורך דין מכירת דירה בהתבסס על מספר השעות שעבד עורך הדין.

לסיכום, ישנה חשיבות מרבית לקביעת שכר הטרחה טרם תחילת תהליך מכירת הדירה וכן בטרם תחילת טיפולו של עורך הדין הנבחר.

עו"ד מוטי גרטל

מוטי גרטל, עורך דין ונוטריון, מוטי גרטל, בעל תואר ראשון בהצטיינות במדע המדינה, B.A מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם המכללה למנהל, חבר בלשכת עורכי הדין ובעל רישיון לעריכת דין מאז שנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: