מחפשים גישה חדשנית להשארת חותם?

כתיבת צוואה

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

אחד המשברים הגדולים שאנחנו חווים כאשר אנחנו מתבגרים, הוא ההגעה לתובנה כי יתכן שב"צד" השני, אין כלום… אנחנו חיים, אוהבים, מולידים ילדים, ואחרי הכל, כאשר אנחנו הולכים לעולמנו, לא נותר אחרינו הרבה. אם איננו אלברט איינשטיין, מרילין מונרו, ג'יי זי או אפילו שמעון פרס (ורובנו איננו, כצפוי), יש סיכוי גדול שכל עשרות השנים שחיינו, תתפוגגנה באוויר הדק ותהפוכנה לאפס, מעט אחרי שגופנו ייטמן באדמה. קשה להשלים עם כך שכל מה שעשינו, אמרנו, אהבנו, רצינו, חלמנו, יעלם ולא יותיר אחריו שום זכר לכך שאי פעם דרכו רגלינו על האדמה הזו.

זהו? זה כל מה שנשאר?

מבחינה חוקית, צוואה כתובה ורשמית, מכסה את כל הנכסים הגשמיים שאנחנו מותירים אחרינו, את הכסף, נכסי הנדל"ן ואפילו זכויות יוצרים (למוכשרים שבינינו), אבל מה אנחנו באמת משאירים לאלה שאוהבים אותנו? כאן, נכנסת לתמונה תעודת נצח – הדור הבא של הצוואות. תעודת הנצח מאפשרת, בד בבד עם כתיבת הצוואה החוקית והיבשה, המחלקת את הרכוש החומרי, גם להטביע את חותמכם, להשאיר אחריכם גם את הצוואה הרוחנית שלכם מצולמת בוידיאו.

מה מכילה צוואה רוחנית?

צוואה רוחנית יכולה לכלול כל תוכן שאנחנו בוחרים לצקת לתוכה: סיפורים ואנקדוטות משפחתיות, מילות אהבה וניחומים לנותרים מאחור, בקשות שלא היינו מותירים בכתב (למשל, בקשה לקרוא על שמכם נכד או נין, לשתול שיח מסוים על הקבר וכן הלאה) או הגיגים, שאף אחד מהם לא "עובר" בכתב בצורה האישית בצורה שהוא עובר בשיחת פנים מול פנים או בוידיאו. הצוואה הרוחנית נותנת לנו את האפשרות להיות "שם" עבור יקירינו, גם לאחר שאנחנו כבר איננו נוכחים באופן הפיזי.

תעודת נצח – קפסולה חיים משפטית

השילוב בין הפאן החוקי והמשפטי לבין הפאן הרגשי מכסה את כל מה שאנחנו מותירים מאחור המרוכז בתעודת הנצח ומגולם לכדי שבב אלקטרוני הממוקם על כרטיס מגנטי. הכרטיס ניתן לנסיעה בכיס או בארנק, והמידע שבשבב ניתן לקריאה בכל מחשב (נייח או נייד), טאבלט או טלפון חכם, ללא תלות בעורך הדין עורך הצוואה, בשעות פתיחת משרדו וכד'.

אנחנו צעירים – למה אנחנו נזקקים לצוואה?

למרות הדעה הרווחת (והניסיון התת-מודע שלנו שלא להתמודד בטרם עת עם מחשבות על מוות) כתיבתה של צוואה איננה בהכרח פעולה אותה מבצעים רק קשישים או אנשים החולים במחלות סופניות. אולם, הפקתה של הצוואה הרוחנית בווידיאו יכולה להקל על חולים הרתוקים למיטתם, על קשישים וחולים במחלות שאינם מאפשרות להם כתיבה, ואף להפוך לפעולה מקרבת בין-דורית, כאשר משלבים את בני המשפחה בהפקתה.

תעודת נצח – מבט בעיני המציאות

כיום, במציאות הכואבת שלנו, כאשר אדם יוצא בבוקר מביתו ואין לו את הוודאות הגמורה כי ישוב אליו בערב, תעודת נצח מאפשרת לנו לרכך את הלם הפרידה ולאפשר ליקירינו לזכור אותנו באמת כפי שהיינו, ולא רק כחתימה על מסמך משפטי המנוסח בקפידה.

עו"ד מוטי גרטל

מוטי גרטל, עורך דין ונוטריון, מוטי גרטל, בעל תואר ראשון בהצטיינות במדע המדינה, B.A מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם המכללה למנהל, חבר בלשכת עורכי הדין ובעל רישיון לעריכת דין מאז שנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: