רוכשים דירה? קודם כל קחו עורך דין מקרקעין!

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

אלא אם אתם אוליגרכים, מיליארדרים או לכל הפחות מיליונרים, סביר להניח שהדבר היקר ביותר שתרכשו במהלך חייכם הוא דירה משלכם. כדאי לדעת כי על פי חוק המכר התשס"ט 2008, בעסקה של רכישת דירה חייב להיות מעורב עורך דין משום שחתימתו חייבת להופיע על מסמך ההצהרה על מכירת הדירה. לפיכך, בדרך כלל, מוכר הדירה הוא זה ששוכר את עורך הדין – אולם אם אתם עומדים לרכוש דירה אזי כדאי לכם לשכור עורך דין מטעמכם. מדוע?

עורך דין מקרקעין של המוכר מחויב לאינטרסים של המוכר, והם לא תמיד זהים לאינטרסים של הרוכש. הדוגמא הטובה ביותר לכך היא מחיר הדירה, שהמוכר מעוניין שיהיה גבוה ככל האפשר בעוד הרוכש מעוניין שיהיה נמוך ככל האפשר. אמנם אם כבר המוכר והרוכש הגיעו למעמד המכר אזי סביר להניח שהם כבר הגיעו להסכמה באשר למחיר הדירה, אולם זוהי רק דוגמה לאינטרסים המנוגדים של שני הצדדים – ובהחלט עשויים להיות אינטרסים נוספים כאלה, שעליהם יכול עורך הדין של כל צד להגן. אילו הרוכש יסתפק בעורך הדין שהגיע אל מעמד המכר בזכות המוכר, אזי הוא מסתכן בכך שהסכם המכר הסופי יהיה מוטה שלא לטובתו. בעסקה בהיקף כספי גבוה כל כך, מוטב להיות מוגנים ככל האפשר מבחינה משפטית.

אל תוותרו על עורך דין מקרקעין מטעמכם

רכישת דירה היא תהליך שמלווה בהרבה בירוקרטיה, כאבי ראש ועלויות כלכליות. צריך לקחת משכנתא, להשיג אישורים, למלא טפסים, לשלם עמלות ואגרות – אין פלא שרבים בוחרים לחסוך את עלות עורך הדין על מנת להקל על עצמם במקצת את ביצוע התהליך המפרך הזה.

היזהרו. החיסכון הזה עלול להתברר כטעות

אל תשכחו – אתם עומדים לרכוש את הדבר היקר ביותר שאנשים כמוכם רוכשים בחייהם, ומדובר לא רק ברכישה חד פעמית אלא גם בצלילה אל תוך שלל התחייבויות נלוות (כגון תשלום משכנתא ב-20 או 30 השנים הבאות). זהו לא הזמן לחסוך בעלויות. כל דבר שיכול להגן עליכם ולשמור על האינטרסים שלכם, בראש ובראשונה עורך דין מקרקעין מטעמכם, הוא דבר שאתם חייבים לעצמכם כדי להיות בטוחים שאף אחד לא מנצל אתכם.

גם רכישת דירה ישירות מן הקבלן, יד ראשונה מהניילונים, לא מבטיחה שיש מי ששומר על הזכויות שלכם. אמנם יש עורך דין שמעורב בעסקה על פי החוק, ובדרך כלל אתם אלה שמשלמים את שכר הטרחה שלו, אולם אם הקבלן הוא זה שהביא אותו, אזי גם שכר הטרחה שלו מגולגל אליכם – הוא עדיין עשוי להגן על האינטרסים של הקבלן ולא שלכם.

לכן, בכל מקרה שבו אתם רוכשים דירה, בין אם מאדם פרטי או מקבלן, מוטב כי תשכרו את שירותיו של עורך דין מקרקעין מנוסה. רק הוא יוכל לוודא כי תהליך הרכישה מתבצע באופן תקין, לזהות בעיות משפטיות בעוד מועד ולסייע לפתור אותן כראוי, על מנת שתקבלו תמורה מלאה לכספכם.

עו"ד מוטי גרטל

מוטי גרטל, עורך דין ונוטריון, מוטי גרטל, בעל תואר ראשון בהצטיינות במדע המדינה, B.A מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם המכללה למנהל, חבר בלשכת עורכי הדין ובעל רישיון לעריכת דין מאז שנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: