הסכם ממון וחלוקה שווה של רכוש

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

הסכם ממון הינו הסכם הנחתם בין בני זוג ומקבל את תוקפו מכח חוק יחסי ממון בין בני זוג. עורך דין העורך הסכם כאמור הינו עורך דין אשר תחום התמחותו עריכה וניסוח של הסכמי ממון.

הסכם ממון אינו הסכם רגיל. המדובר בהסכם שנחתם בין בני זוג, אשר בעצם חתימתם עליו מצהירים כי הינם מתנים על חלק ו/או על כל ההסדר הקבוע בחוק יחסי ממון בין בני וזג.

ככלל תמיד עדיף להגיע למצב בו ניתן יהיה לחתום על הסכם. אך לא תמיד יש הכרח לחתום על הסכם ממון.

הצורך בהסכם כזה נוצר בדרך כלל כאשר לצד מסוים יש אינטרס לשמור לעצמו ובבעלותו זכויות ו/או רכוש אשר צבר לפני הנישואין. לעיתים המדובר על בני זוג שכל אחד מהם הביא לנישואין רכוש שהם מבקשים לשמור לעצמם בעת הגירושין.

חשוב להבין כי הסכם ממון אשר מאושר על ידי ערכאה שיפוטית דינו כפסק דין לכל דבר וענין. ועל כן, יש חשיבות רבה לדרך ניסוחו של ההסכם שכן הינו צופה פני עתיד ולו השלכות רבות ומשמעותיות.

למרות האמור לעיל, לא תמיד בהכרח קיומו של הסכם ממון מבטא מצב בו לא מתקיימת חלוקה שווה של רכוש או זכויות בין בני זוג. ועל מה מדובר?

לעיתים בני זוג דווקא כן מחליטים כי נכסים מסוימים יהיו שייכים בחלקים שווים לשניהם, למרות שהובאו על ידי כל אחד מהם בנפרד למסגרת הנישואין. לעיתים מטרת בני זוג הינה להבטיח דוקא את השוויוניות וחלוקה שווה של רכוש אשר הובא על ידם לפני הנישואין מתוך רצון להביע עמדה מוסרית מסויימת או מתוך רצון להבהיר הענין כדי שחלילה לא תהא מחלוקת בענין זה בעתיד.

מצב דברים כאמור יכול להתקיים כאשר בני הזוג מביאים לנישואין רכוש פחות או יותר שווה בערכו הכספי.

מובן הוא כי ניתן בהסכמה להוסיף ו/או לשנות הוראות הסכם שאושר על ידי ערכאה שיפוטית אלא שהדבר דורש אישור נוסף של ההסכם.

ראה עוד: תשלום דמי מזונות

עו"ד איריס גרבר

עורכת דין ונוטריון, איריס גרבר, הינה עורכת דין מומחית בתחום דיני המשפחה, על כל תחומיו השונים, בעלת תואר ראשון בכלכלה וקרימינולוגיה B.A ובעלת תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם אוניברסיטת בר אילן, חברה בלשכת עורכי הדין ובעלת רישיון עריכת דין משנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: