אקטואר ואיזון משאבים בתביעות רכוש

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

בתביעות רכוש קיימת נטיה של בתי המשפט לענייני משפחה, בדונם בתיקי רכוש, להעביר את כל נושא בדיקת הזכויות הצבורות של בעלי הדין, ממקומות עבודה וזכויות אחרות, שנצברו במהלך הנישואין, לבדיקת אקטואר.

המדובר בזכויות פנסיה, זכויות בקופות גמל, זכויות בקרן השתלמות וזכויות צבורות נוספות.

הטעם לכך, הינו רצון כי מומחה המבין בתחום וזהו תחום עיסוקו, יבדוק הנושא ויסייע בכך למתן הכרעה מהירה בתיק הרכושי כולו.

מיהו אקטואר?

אקטואר הינו מומחה אשר תפקידו לבדוק את מכלול הזכויות שנצברו על שם כל אחד מהצדדים ולהגיש דו"ח לבית המשפט אשר מינה אותו, שיפרט מה צבר כל צד וישמש את בית המשפט ככלי עזר במסגרת הכרעתו בנושא איזון המשאבים בין הצדדים.

האקטואר מקבל מסמכים מהצדדים המתייחסים לתקופה הרלבנטית לתביעה הרכושית – מיום הנישואין ועד מועד הקרע בין בני הזוג, הכוללים, בין היתר, תלושי שכר, אישורי זכויות מקופות הגמל, פנסיה, קרנות השתלמות, בנקים וכו'.

בחוות דעתו לבית המשפט, האקטואר עשוי להציע מספר חלופות לאיזון המשאבים בין הצדדים בעניינים שהועברו לבדיקתו, כגון חלופה של איזון מיידי או איזון נדחה או קיזוז זכויות הדדי ועוד.

לכל אחד מהצדדים קיימת זכות להשיג על חוות הדעת של האקטואר ולבקש שאלות הבהרה ובמקרה הצורך אף לחקור את האקטואר על חוות דעתו.

לעיתים עולות שאלות משפטיות אשר עמן אין האקטואר מסוגל להתמודד. לדוגמא – אקטואר אשר מגלה כי האשה צברה זכויות בקרן ההשתלמות, אלא שיצאה לשנת שבתון ומימשה הזכויות במהלך תקופת השבתון בדרך של מימון הלימודים וקבלת הכנסה שוטפת ממקום העבודה, ישירות מקרן ההשתלמות. במצב דברים זה, ובהעדר הסכמה של הבעל, נדרשת התערבותו של בית המשפט, אשר מינה את האקטואר, שיכריע בסוגיה.

חוות דעתו של האקטואר הינה כלי עזר מצוין המסייע לפתרון מהיר של הסכסוך המשפטי ותורם להכרעה מהירה של בית המשפט הדן בתיק. שימוש במומחיות זו של האקטואר תורמת גם להפחתת העומס בבתי המשפט, שכן מפנה זמן שיפוטי לעניינים אחרים.

עו"ד מוטי גרטל

מוטי גרטל, עורך דין ונוטריון, מוטי גרטל, בעל תואר ראשון בהצטיינות במדע המדינה, B.A מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם המכללה למנהל, חבר בלשכת עורכי הדין ובעל רישיון לעריכת דין מאז שנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: