מהן זכויות הגבר בהליך גירושין?

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

גירושין נחשב לאחד הצעדים המטלטלים ביותר בחיי משפחה. לפירוק המשפחה ישנן השלכות רבות: רגשיות וכלכליות. אמנם היום נראים בהדרגה שינויי תפיסה לגבי זכויות הגבר בגירושין, אך עדיין הנטיה הראשונית של כף המאזניים היא לטובת הנשים. לכן, לכל גבר שעומד בפני הליך גירושין מומלץ לפנות לעורך דין גירושין שילווה אותו לאורך התהליך ויבהיר לו את זכויותיו.

משמורת ילדים

משמורת ילדים היא אחד הנושאים הכבדים והחשובים ביותר בהסכם הגירושין. אופן המשמורת יקבע את מקומו של האב בחיי ילדיו. לדבר קודם כל משמעות רגשית ופונקציונלית- כיצד יראו חיי שני הצדדים, אך יש לכך גם השלכות כלכליות. עד לפני מספר שנים ברוב הגדול של המקרים היתה האם הורה משמורן, כשלאב נקבעים זמני שהות קבועים. היום, ביותר ויותר משפחות ישנה משמורת משותפת בה חזקת ההורים על הילדים זהה. אמנם הדבר עדיין לא מעוגן בחוק, אך ביותר ויותר מקרים הדבר משפיע גם על המזונות.

מזונות ילדים

מזונות ילדים מהווים אף הם חלק משמעותי מהסכם הגירושין. מדובר על סכום קבוע אותו אמור לקבל ההורה המשמורן, לרוב האם, מן הצד השני. מדובר על הוצאות מדור (דיור האם והילדים) והוצאות אחרות כמו חוגים ועוד. היום, כאשר משמורת משותפת הפכה להיות נפוצה יותר, היה צורך למצוא פתרון לנושא המזונות. השינוי היה הדרגתי. תחילה נעשתה הפחתת מזונות בשיעור של 50% לאב, מה שעדיין לא יצר חלוקה שווה. ב- 2017 נקבע כי תשלום המזונות יתחלק בין האם לאב על פי היכולות הכלכליות של כל אחד מהם.

חלוקת רכוש

זוגות רבים מקדימים היום תרופה למכה ועורכים הסכם ממון עוד לפני החתונה. כך כל נושא חלוקת הרכוש במידה ובני הזוג יתגרשו יהיה מעוגן בהסכם. על פי חוק, רכושם של בני הזוג שנרכש לאחר הנישואין אמור להתחלק שווה בשווה. רכוש שנקנה טרם הנישואין גם הוא מתחלק שווה בשווה אם היתה כוונת שיתוף, למשל דירה שנרכשה על ידי אחד הצדדים אך שניהם התגוררו בה, צריכה להתחלק בין בני הזוג באופן שווה.

לסיכום, הליך גירושין הוא הליך מורכב בכל משפחה. פניה לעורך דין גירושין, עורך דין מומחה לענייני משפחה הוא צעד יתן לכם ביטחון ויביא לכך שתיגשו לתהליך מוכנים יותר. אנו במשרד עו"ד מ. גרטל- א. גרבר עומדים לרשותכם בכל שאלה.

למאמר המלא על כל מה שצריך לדעת על הסכם גירושין  לשנת 2023 כנסו עכשיו 

עו"ד מוטי גרטל

מוטי גרטל, עורך דין ונוטריון, מוטי גרטל, בעל תואר ראשון בהצטיינות במדע המדינה, B.A מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם המכללה למנהל, חבר בלשכת עורכי הדין ובעל רישיון לעריכת דין מאז שנת 1996.

המידע המוצג באתר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ או חוות דעת משפטית.

שיתוף:

התקשרו 03-922-8352 או השאירו פרטים: